تبلیغات آنلاین چیست؟

حتما شما هم شاهد افزایش هر روزه تبلیغات آنلاین در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و فیسبوک هستید.

حال این سوال پیش می آید که علت این حجم از اهمیت و علاقه نسبت به تبلیغات آنلاین چیست؟!

اصلا چرا تبلیغات آنلاین؟!

شاید از خودتان بپرسید مگر اثر تبلیغات آنلاین بر کسب و کار چفدر است که این چنین مورد توجه همه کسب و کارها قرار گرفته است؟!

نگران نباشید ما در این صفحه از هایپر کیوسک قصد داریم تا شما را با مفهوم تبلیغات آنلاین و آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که در آن از اینترنت به عنوان وسیله ای برای به دست آوردن بازدید و کاربران وب سایت و هدف قرار دادن و رساندن پیام های بازاریابی به مشتریان استفاده می شود. از اوایل دهه 1990 رشد تبلیغات آنلاین رشد بسیاری داشته است و تبدیل به یک استاندارد برای سازمان های کوچک و بزرگ شده است. تبلیغات آنلاین با عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز شناخته می شود.

یک مزیت عمده تبلیغات آنلاین امکان انتقال سریع اطلاعات محصولات بدون محدودیت جغرافیایی است.

هزینه برای هر هزار تا (CPM: Cost per Thousand): وقتی پیام های تبلیغ کنندگان در معرض دید مخاطبان خاص قرار می گیرد هزینه پرداخت توسط تبلیغ کننده پرداخت می شود.

هزینه برای هر کلیک (CPC: Cost per Click): هزینه ای در ازای هر بار که کاربر بر روی تبلیغات مورد نظر کلیک می کند توسط تبلیغ کننده پرداخت می شود.

هزینه برای هر واکنش (CPA: Cost per Action): تبلیغ کنندگان فقط در صورت انجام یک اقدام خاص (به طور کلی خرید) هزینه پرداخت می کنند.

نمونه هایی از تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات بنری، قرار گرفتن صفحه کسب و کار مورد نظر در صفحه اول نتایج موتور جستجو مانند گوگل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین، تبلیغات متنی و … است.

چرا تبلیغات آنلاین؟

تبلیغات آنلاین سریع ، انعطاف پذیر و قابل پیگیری هستند:

با تبلیغات آنلاین، می توانید از مزایای فوق العاده رسانه های دیجیتال مانند دسترسی سریع، به روزرسانی و ویرایش آزادانه تبلیغات و پیگیری نتایج بهره مند شوید. به جای قرار دادن یک تبلیغ در یک روزنامه یا مجله محلی همراه با سوال این که چه کسانی تبلیغ شما را می بینند و هفته ها یا ماه ها منتظر بمانید از میزان دریافت واقعی آن مطلع شوید؛ می توان با تبلیغات آنلاین بلافاصله ردیابی کنید که کدام تبلیغات بازده دارد، چند نفر آن ها را می بینند ، کجا آن ها را می بینند ، چه کسی  و چه زمانی روی آن ها کلیک می کند. با وجود این اطلاعات در اختیار شما، اگر عملکرد مطلوبی نداشته باشید به جای اینکه منتظر بمانید تا گزارش های فروش پایان ماه به شما بگویند آگهی روزنامه شما کار می کند یا نه می توانید تبلیغات خود را فوراً بهینه سازی کنید.

– افزایش بازدید وبسایت و افزای فروش و مشتری:

وقتی همه کارها تمام شد، تبلیغات آنلاین می توانند باعث بازدید بیشتری از وب سایت شما شوند. وقتی بازدید بیشتری از وب سایت داشته باشید احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و خریدار از از سایت شما را افزایش می یابد. (نکته جانبی: شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی راه اندازی شده است تا بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل شوند.)

تبلیغ مستقیم در بازار هدف

هنگامی که آنلاین تبلیغ می کنید ، می توانید پیام خود را متناسب با بازارهای هدف خود یا چندین پیام متناسب با مخاطبان هدف تقسیم شده تنظیم کنید. تقسیم بندی اینجاست که وارد می شود. شما به عنوان یک مالک کسب و کار، دو یا چند آگهی با پیام های جداگانه می نویسید: هر کدام متناسب با دو یا چند گروهی که بازار هدف شما هستند، منتشر می شود ولی طبقه بندی آن ها جدا است. تبلیغات از این طریق به مراتب مقرون به صرفه تر از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا چاپی است. یک تبلیغ نمایشی هدفمند 1000٪ افراد بیشتری را به خرید ترغیب می کند تا یک محصول را از طریق یک آگهی استاندارد جستجو کنند. بازاریابی آنلاین به شما امکان می دهد بازارهای هدف خود را تقسیم بندی و مشخص کنید تا بیشترین تلاش را برای بازاریابی و درآمد خود داشته باشید تا اینکه پیام خود را به افرادی که علاقه ندارید با آن ها کار کنید، منتقل کنید.

دسترسی به نسل ارتباطات

از زمان تولد این نسل (که متولدین سالهای 1981 تا 2000 را شامل می شود) ، عملاً هر حوزه فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. نسل ها به شدت در معرض تمام ابزارها و سیستم عامل های مدرن قرار گرفته اند. آن ها نتایج فوری ، خدمات عالی و قیمت رقابتی را به عنوان مزیت همکاری با یک شرکت نمی دانند، این انتظار آن ها از همکاری با یک کسب و کار است. طبق آمار Statista.com کاربران آمریکایی از 25 تا 34 سال، بالاترین میانگین استفاده ماهانه از اینترنت در سال 2016 را نسبت به سایر گروه های سنی داشته اند.

این نسل از توانایی بالایی برای خرید قدرت برخوردار است و اگر می خواهید آن ها متوجه شما شوند، باید با آنها ارتباط برقرار کنید. یک روش ایده آل برای انجام این کار تعامل با آن ها در جایی که قرار دارند، است. یعنی تبلیغات آنلاین!

افزایش آگاهی باعث افزایش اعتبار و اعتماد به نام تجاری شما می شود:

اجرای تبلیغات آنلاین، نام تجاری شما را در هر مکان از وب که باشد در مقابل چشم کاربران شما قرار می دهد. درست مانند برندسازی از طریق رادیو یا تلویزیون است. تبلیغات آنلاین شما نیز تجارت شما را در مقابل خریداران احتمالی حفظ می کند. تبلیغات آنلاین این ایده را تقویت می کند که شما یک تجارت قابل اعتماد هستید ، بنابراین تبلیغات در واقع می توانند اعتبار کسب و کار شما را نیز افزایش دهند.

امیدواریم مطالب مفیدد بوده باشد، از همراهی و توجه شما سپاس گذاریم.