چرا یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ نباید این اشتباهات را انجام دهد؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال کاری است که این روزها همه مشاغل برای فروش بیشتر و به دست آوردن سهم بیشتر از بازار، انجام می‌دهند. فرقی نمی کند که شرکتی بزرگ با هزاران کارمند باشند یا یک کسب وکار تازه نفس و جدید.

همه می خواهند با استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال نام تجاری خود را در شبکه های اجتماعی بر سر زبان ها بیاندازند. دلیل ساده‌اش می تواند این باشد که آدم ها بیشتر در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

به خصوص بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و خانه مانی، خیلی از آدم‌ها ترجیح می دهند هر آنچه می خواهند را در فضای دیجیتال پیدا کنند.

با این حال ، برخی از اشتباهات خطرناک در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که بیشتر بازاریابان مرتکب می‌شوند وشکست می خورند.
در این مقاله مهم ترین اشتباهات در دیجیتال مارکتینگ را نشان‌تان می دهیم تا در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال دچارشان نشوید واز شکست نجات پیدا کنید.

6 اشتباه خطرناک در دیجیتال مارکتینگ که شکستتان می دهد!

بسیاری از شرکت ها وكسب وکارها، به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برده و شروع به توسعه استراتژی هایی برای موفقیت در آن کرده اند.
اگر تازه کارتان را به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شروع کرده اید یا پیش از این هم به عنوان فریلنسر در فضای دیجیتال حضور داشته اید و استراتژی دیجیتال مارکتینگ برایتان یک چالش جدید و هیجان انگیز رقم زده است، و نگران هستید که شکست بخورید؛ اصلا نگران نباشید.

خطرناکترین و پرهزینه ترین اشتباهات دیجیتال مارکتینگ اشتباهاتی است که دارای اثر قطره ای بوده و تأثیر سایر تلاشهای بازاریابی را خنثی می کند.

در اینجا 6 مورد از رایج ترین اشتباهات یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ را به شما نشان می دهیم تا بتوانید از آنها جلوگیری و یک استراتژی موثر برای مقابله با آنها تدوین کنید.

1. دیجیتال مارکتینگ بدون پرسونای مشتری

90٪ شرکت هایی که از پرسونای مشتری استفاده می کنند توانسته اند درک واضح تری از خریداران خود به دست بیاورند. (منبع: Itsma)
برخی از رهبران مشاغل، به ویژه کارآفرینان تازه‌کار و صاحبان مشاغل کوچک ، معتقدند که گسترده‌سازی شبکه های فروش خود راهی برای گسترش بازار و دستیابی به مشتریان بیشتر است.
اما واقعیت این است: فقط چند گروه بسیار خاص بیشترین درآمد را از بازارهای یک کسب و کار به دست می آورند و “گسترش شبکه فروش” به معنای نادیده گرفتن امکان موفقیت در این شرایط متزلزل است.

علاوه بر این، این روش آنها را از درک عمیق منافع ، نقاط درد و الگوهای رفتاری مشتریان در یک چشم انداز واقعی از بازار، باز می دارد.
شناخت مشتریان پایه و اساس هر استراتژی جامع دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید ، بنابراین بازار خود را مشخص کنید و با افرادی که می‌خواهید کالا یا خدمات خود را به آنها بفروشید، آشنا شوید.
همانطور که 63٪ از بازاریابان مجرب توصیه می کنند ، بهترین روش برای این کار ایجاد پرسونای مشتری برای دو یا سه نوع مشتری است که شما شناسایی می کنید.

این پرسونای مشتری، استراتژی های شما را شکل داده و کانال هایی را برای سرمایه گذاری در بازده حداکثر نشان‌تان می دهد.

برای تعریف پرسونای مشتری ایده آل خود:

• پرسونای مشتری را بشناسید: بازار خود را به چند نوع مشتری متمایز تقسیم کنید. از نظر جمعیتی تعریف کنید ، نقاط درد ، انتظارات و اعتراض های احتمالی آنها را نسبت به کالا و خدماتتان بسنجید و مشخص کنید.
• برای تحقیقات بازار کارشناسان خبره استخدام کنید: با متخصصان کار کنید تا درک بهتری از بازار خود و تغییر عادات و انتظارات مشتریان به دست بیاورید.
• با مشتریان بالقوه خود ارتباط بگیرید: از طریق دریافت پیشنهادات ، نظرسنجی ها ، تالارهای نظرسنجی و جاهای دیگر در رسانه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید. و به طور مستقیم با این مشتریان وارد گفت و گو و تعامل شوید.

اشتباهات-خطرناک-در-دیجیتال-مارکتینگ

 

2. مشتری و نقاط دردش را به درستی نشانه نمی گیرید

شرکت هایی که به بهبود بخشیدن تجربه مشتری توجه و اهتمام بیشتری دارند 4-8٪ درآمد بیشتری نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند به دست می آورند. (منبع: Bain & Company)

مشتریان شما در درجه اول به حل مشکلات و نقاط درد خود علاقه مند هستند نه محصولات و خدمات شما. به بیان بهتر این محصولات و خدمات باید پاسخ مناسب به نقطه درد مشتری باشد.

به جای تمرکز بر ویژگی های محصول خود ، با مشتریان و چشم اندازهای خود در مورد چگونگی بهبود زندگی آنها صحبت کنید.
به مشتری بگویید که چگونه می تواند پس از دریافت محصول یا خدمات شما به شکلی که امیدوارند وانتظار دارند مشکلاتشان را حل شده ببینند. و آنها را از حالت “قبل” از خرید به حالت “پس از” بهبود منتقل کنید.

درباره پیشنهادی که ارائه می دهید و وضعیت “پس از” دریافت آن به شکل مطلوب فکر کنید. سفرمشتری را از “قبل” به “بعد” بیان کنید. موفقیت در دیجیتال مارکتینگ به شکل روشنی به نتیجه مطلوب پیشنهاد شما بستگی دارد.

شما می توانید از طریق:

• تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی آنها از طریق مصاحبه با مشتری ، شکایت های ثبت شده در بخش پشتیبانی مشتری و نظرسنجی ها در سایت و شبکه های اجتماعی.
• ارتباط مستقیم با ذینفعان ، تیم های فروش و پشتیبانی که با درخواست های مشتریان آشنا هستند.
• به دنبال تحقیقات مربوط به صنعت شخص ثالث در مورد نقاط درد مشترک هستید و یافته های اصلی را برای تصمیم گیری در مورد بهترین روش ثبت می کنید.

اشتباهات-رایج-در-دیجیتال-مارکتینگ

 

3. تمرکز زیاد برای جذب مشتری جدید

در برخی موارد ، بازاریابان اصرار دارند که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ تنها مشتریان جدید را هدف قرار بگیرند. ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان موجود مهمتر از جذب مشتری جدید است.

جذب مشتریان جدید نه تنها گران است بلکه باعث کاهش تمرکز بر نقاط درد و دغدغه‌های مشتریان وفادار می شود.

مشتریان وفادار به عنوان یک سرمایه برای کسب وکار محسوب می شوند ، بنابراین مهم است که مشتریان موجود را هدف قرار دهید و با توجه به انتظارات و نظرات آنها اجازه دهید تا به محصولات یا خدمات شما وفادار بمانند.

بنابراین ، برای بدست آوردن مشتری های جدید، روی استراتژی دیجیتال مارکتینگ تمرکز کنید، اما در عین حال، برای حفظ بیشتر مشتریان وفادار نام تجاری خود، استراتژی مؤثری داشته باشید.

اشتباهات خطرناک در دیجیتال مارکتینگ

4. دیجیتال مارکتینگ با رویکرد سطحی به سئو

93٪ از تجربیات خرید آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می شود. (منبع: مجله موتور جستجو)
با بیش از دو میلیارد پستی که به طور روزانه در اینترنت منتشر می شود ، بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو تنها راه افزایش بازدید و جذب ترافیک ارگانیک است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(سئو) یک بازی با سرعت زیاد است و شما باید همیشه مراقب انگشتان خود باشید تا مطمئن شوید از آخرین قوانین پیروی می کنید.

با این حال ، تکنیک های آنالیز زمان برای سئو وجود دارد که همیشه به شما کمک می کند تا محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شود و رتبه بهتری داشته باشد.

عناصری که باید در استراتژی سئو خود بگنجانید:

کلمات کلیدی مناسب: همانطور که قبلاً اشاره شد ، این مربوط به کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بگیرید ، اما همچنین کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان هدف شما برای پیدا کردن آنچه که آنها نیاز دارند مهم هستند. روی کسانی که حجم زیاد جستجو دارند و برای آنها شانس واقعی برای رتبه بندی دارید تمرکز کنید.
محتوای با کیفیت: برای گوگل و سایر موتورهای جستجو محتوای با کیفیت بالا ، مرتبط و دارای فرم طولانی که به خوبی برای نگارش آن تحقیق شده است ، ارزش دارد. از محتوای چند رسانه ای و عناصر بصری غنی مانند فیلم ها برای بهبود زمان مکث و تعامل کاربران استفاده کنید.
سازگاری با موبایل: موبایل بیشترین میزان ترافیک اینترنت را نسبت به دسک تاپ به خود اختصاص داده است و اینکه آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر ، سیگنال قوی SEO به شمار می آید.
بک لینک: گرفتن بک لینک از سایت های مهم و تأثیرگذار در حوزه کسب وکار شما ، شما را در رتبه بالاتری قرار می دهد و شما را به عنوان یکی از مشاغل قدرتمند معرفی می کند.
• بهینه سازی نام تصویر: روی جزئیاتی مانند نامگذاری منظم فایلهای تصویری خود تمرکز کنید، نام تصاویر ترجیحاً حاوی یکی از کلمات کلیدی شما باشد و همچنین برچسب های alt را درست تعریف کنید.
URL ها: از URL های کوتاه و واضحی استفاده کنید که حاوی یک کلمه کلیدی اصلی هستند و موضوع صفحه را توصیف می کنند ، این یک سیگنال SEO عالی است.

فوت کوزه‌گری: برای ماندن در بالای جدول امتیازهای یک رقابت در حال گسترش مانند سئو، در به روزرسانی های پیشگامان سئو که در صف مقدم این پیشرفت ها هستند مشترک شوید و از آنها بیاموزید. به طور دائمى، از خدمات یک آژانس حرفه ای استفاده کنید که وظیفه آن پیگیری و آنالیز سئو است.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

 

5. کمپین های تبلیغاتی بدون استراتژی وهدف مشخص

فقط 32٪ از بازاریابان دیجیتال مارکتینگ استراتژی بازاریابی محتوا دارند.
(منبع: ContentMarketing Institute)

فقدان ساختار و دید یکی از اشتباهات دیجیتال مارکتینگ است که بسیاری از مشاغل کوچک و نوپا، اگر نگوییم بیشتر آنها، مرتکب می شوند.

در نتیجه، تلاش های آنها ناهماهنگ است و مدیریت اندازه گیری و سنجش را دشوار می سازد.

رقبای شما نیز ممکن است در این پیچ و خم گیر بیفتند که فضای بیشتری را برای پیشبرد کسب و کار شما فراهم می کند.

برای بهینه سازی و اثربخشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود:

• مشتریان هدف، به عنوان مثال خریداران را مشخص کنید.
• اهداف هوشمندانه تعیین کنید.
• ابزارها، کانال ها و تاکتیک ها را برای دستیابی به اهداف تعریف کنید.
• پیشرفت خود را آنالیز و استراتژی خود را براساس نتایج به دست آمده به روز رسانی کرده وارتقا ببخشید.

اشتباهات-دیجیتال-مارکتینگ

6. در دیجیتال مارکتینگ نتایج یک شبه به دست نمی آید

صاحبان کسب و کار اگر نتایج فوری تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را نبینند، معمولاً بی انگیزه می شوند.

اما این کمپین ها و تاکتیک ها برای موفقیت به زمان نیاز دارند.
کمپین های تبلیغاتی فیس بوک تقریباً به یک هفته زمان نیاز دارند تا آمار قطعی میزان موفقیت را نشان دهند.

نتیجه استراتژی های جدید سئو معمولاً پس از دو ماه یا بیشتر نشان داده می شود.

دسترسی فوری و توسعه سریع دنیای آنلاین ، تصمیم گیرندگان را به اشتباه می اندازد که دیجیتال مارکتینگ یک میانبر جادویی برای رسیدن به اهداف آنها است.

با این حال، هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ مخاطبان هستند.

رسیدن به آنها، جلب توجه آنها ، درگیر کردن آنها و تبدیل آنها به مشتری به زمان نیاز دارد. حتی وقتی آنها شما را می بینند ، ممکن است قبل از اینکه تصمیم بگیرند با شما ادامه دهند، در معرض نور زیادی قرار گیرند و از مسیر خرید منصرف شوند.

تنها چیزی که ممکن است نتایج را در دیجیتال مارکتینگ تضمین کند ، ثبات و سنجش مداوم روش ها و استراتژی های مختلف است.

همیشه جست وجو کنید تا بهترین استراتژی را یافته و به کار بگیرید.

نتیجه:

قبل از اعمال هر یک از این اصلاحات در مورد اشتباهاتی که ممکن است در دیجیتال مارکتینگ مرتکب شده باشید ، نتایج استراتژی های خود را به دقت بررسی کنید.

مشخص کنید چه چیزی باید اصلاح شود ، به چه نتایجی می رسید و به کدام کانال بازاریابی دیجیتال بیشترین نیاز را دارید.

آیا تا به حال برخی از این اشتباهات خطرناک را در تدوین واجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتان مرتکب شده اید؟

سنجش نتایج می تواند به شما کمک کند تا از آنها جلوگیری کنید و موفقیت هر کانال دیجیتال مارکتینگ را به حداکثر برسانید.

درباره‌ی atieh esmaeili

atieh esmaeili

همچنین ببینید

دیجیتال مارکتینگ،آموزش دیجیتال مارکتینگ،اموزش دیجیتال مارکتینگ،دیجیتال مارکتر

چرا مردم در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ ثبت نام نمی کنند؟

جواب به این سوال که چرا افراد مختلف علی الخصوص دانشجویان در دوره های آموزشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =