چگونه یک سئوکار حرفه ای باشیم؟(نکات یادگیری سئو)

یادگیری سئو - سئو حرفه ای - سئو پیشرفته

این روزها بازار آموزش سئو حسابی گرم است و افراد زیادی به یادگیری سئو علاقه مند شده اند. چرا؟ چون

  1. تقاضا برای سئو سایت رو به افزایش است.
  2. یادگیری سئو آسان است.
  3. سئو، آینده روشنی دارد.
  4. سئو سایت جزو مشاغلی است که درآمد مناسبی دارد.
  5. یک سئوکار می تواند فریلنسر باشد و از منزل کار کند.

همین دلایل باعث شده که افراد فکر کنند تنها با خواندن مطالب سایت های آموزش سئو و یادگرفتن اصطلاحات ، یک شبه ره صدساله رو طی میکنند و تبدیل به یک سئوکار حرفه ای می شوند!!!

این کار دقیقا مثل این است که شما تنها کتاب های مربوط به پزشکی رو بخوانید و خودتان رو پزشک بنامید!!!

تخصص سئو ، مانند هر تخصص دیگری ، به زمان ، تعهد و تجربه نیاز دارد.

کارشناسان سئو بسیاری هستند که دهه هاست سئو را انجام می دهند.
آماده هستید تا ردپای آنها را دنبال کنید؟

در این مقاله، شما را با 15 موردی که یک سئوکار باید رعایت کند، تا تبدیل به یک سئوکار حرفه ای شود، آشنا می کنیم. پس با هایپرکیوسک همراه باشید.

فهرست مطالب

1- یادگیری اصول اولیه سئو

 

برای تبدیل شدن به یک متخصص ، با اصول اولیه شروع کنید. شما باید درک کنید که مخاطبان و موتورهای جستجو چگونه با یکدیگر تعامل دارند و چه کاری می توانید برای بهینه سازی موثر محتوا انجام دهید.

یادگیری سئو در سه مولفه اصلی خلاصه می شود:

  1. توجه به نیاز کاربر. یعنی بدانیم کاربرها به چه محتوایی نیاز دارند و به دنبال اون هستند.
  2. نحوه عملکرد واقعی موتورهای جستجو.
  3. ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای بهینه سازی وب سایت ها.

یادتان باشد این ها فقط مطالب پایه ای سئو هستند. شما فقط با دانستن این 3 مورد به یک سئوکار حرفه ای تبدیل نمی شوید.

2- وب سایت خود را بسازید.

 

هنگامی که اصول سئو را درک کردید ، زمان آن رسیده است مطالبی را که یاد گرفته اید را به صورت عملی روی یک وب سایت پیاده کنید.

بیشتر افراد حرفه ای در حوزه سئو با ساختن سایت ها ، آزمون و خطا و کسب تجربه، بیشترین یادگیری را داشته اند.

HTML رو بیاموزید. همه تگ ها رو یاد بگیرید. با محتوا بازی کنید و ببینید که چگونه در صفحه نتایج گوگل ظاهر می شود.

سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این کار باعث می شود تولید محتوا برایتان راحت تر باشد.

فراموش نکنید شما باید زمان بیشتری را صرف بهینه سازی محتوا کنید ، نه نوشتن آن.

3- وردپرس را بیاموزید.

 

نزدیک به 40% از سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. وردپرس علاوه بر همه گیر بودن، بهترین CMS برای سئو است.

بنابراین اگر می خواهید یک متخصص سئو باشید ، باید آن را به خوبی بشناسید.

وردپرس برای عملکردهایی که به طور مستقیم (مانند داده ها) و به طور غیرمستقیم مانند (UX) بر عملکرد سئو تأثیر می گذارند بسیار مناسب است.

4- گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را بیاموزید.

 

متخصصان سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل اثربخشی آن ها استفاده می کنند. اماگوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول برای هر مرکز فرماندهی سئو ضروری است. تخصص سئو مستلزم تسلط بر هر دو است.

گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول و ابزارهای سئو

5- درباره سئو بخوانید.

 

یادتان هست در ابتدای ای مطلب تعهد را ذکر کردم؟

شما باید مصمم باشید که روزانه درباره سئو مطالعه کنید.

موتورهای جستجو هر روز تغییراتی را در الگوریتم ها و ربات های خود ایجاد می کنند و شما هرگز نمی دانید این تغییرات چه تاثیری بر رتبه شما خواهد داشت. همکاران ، مشتریان و کارفرمای شما انتظار دارند شما بتوانید از هر تغییری، سربلند بیرون بیایید.

با مطالعه روزانه و مرور آموزش سئو ، به روز باشید.

6- نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید.

 

موتورهای جستجو یک جعبه سیاه هستند که راز عملکرد خود را فاش نمی کنند. از طرفی سرنوشت سایت شما موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل شما باید در مورد ربات های موتورهای جستجو بدانید. این ربات ها هستند که در مورد کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما تصمیم می گیرند.

چندین عامل کلیدی مانند درک شما از هدف جستجوی کاربر ، مرتبط بودن محتوا ، کیفیت محتوا ، لینک سازی و کابردی بودن محتوا باعث این تصمیمات می شوند.

شما می توانید از این عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

7- صفحه نتایج گوگل را زیر نظر بگیرید.

 

به صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) نگاه کنید.

چگونه ساخته شده اند؟

چه محتوایی را نمایش می دهند؟

چه سایتی عملکرد قوی تری داشته است؟

توجه داشته باشید که هنگام جستجوی انواع مختلف کوئری ها، نتایج چگونه تغییر می کند.

ببینید که تفاوت این جستجوی “چگونه سس آلفردو درست کنیم” با “سس آلفردو” متفاوت است.

Google در حال تصمیم گیری درمورد هدف درمورد این سوالات است و محتوا را در قالبی ارائه می دهد که فکر می کند کاربران به آن نیاز دارند.

بنابراین به SERP ها نگاه کنید.

 

نتیج جستجو و صفحه اول گوگل و serp

8- درباره سئو تکنیکال اطلاعات کسب کنید.

 

سئو تکنیکال شامل هر کاری است که شما انجام می دهید تا ربات های گوگل بتوانند راحت تر در سایت شما بخزند و صفحات شما را ایندکس کنند.

سئو تکنیکال شامل قابلیت استفاده از تلفن همراه ، سرعت سایت ، داده های ساختاریافته ، جاوا اسکریپت و کلیه مکانیزم هایی است که بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارند.

این عوامل در رتبه بندی سایت در SERP نقش مهمی دارند. ممکن است شما محتوای شگفت انگیزی داشته باشید ، اما سرعت سایت کُند باشد یا سایت دارای اشکال باشد ، و به عملکرد شما لطمه بزند.

9- انعطاف پذیر باشید.

 

همانطور که گفتیم موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند.

انجام یک سری مراحل تکراری برای همه پروژه ها و توجه نکردن به تغییرات موتورهای جستجو، باعث می شود انعطاف پذیر نباشید. و اگر تغییراتی در الگوریتم و ربات های گوگل رخ دهد شما نسبت به آن بی اطلاع خواهید بود و در نهایت ، بر نتایج شما تأثیر منفی می گذارد.

در عوض شما باید ، ذهن باز و منعطفی داشته باشید. خلاقانه فکر کنید.

کمک بخواهیدآماده تغییر باشید.و خود را به لیستی از دستورالعمل ها محدود نکنید.

10- کارشناسان سئو را در توییتر دنبال کنید.

 

دنبال کردن متخصصان سئو در توییتر یک راه دیگر برای افزایش دانش سئو شماست و تکنیک ها و نکاتی را به شما می آموزد که ممکن است در جای دیگری نتوانید پیدا کنید.

11- در کنفرانس های مربوط به آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.

 

راه دیگر برای بالا بردن مهارت هایتان شرکت در رویدادها است.

کنفرانس ها و وبینارها ،منابع بسیار خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه های مختلف بازاریابی محتوا هستند.

این رویداد ها دارای راهنمایی های تخصصی در مورد موضوعاتی است که برای اکثر افراد حرفه ای در زمینه سئو جالب توجه است. حضور در رویدادها فرصتی را برای شما فراهم می کند تا مستقیماً از زبان متخصصان این صنعت یاد بگیرید، فرصتی که ممکن است در جای دیگری به دست نیاورید.

ممکن است هزینه شرکت در این کنفرانس ها و وبینارها گران قیمت باشند ، اما یک کنفرانس عالی کاملاً ارزش سرمایه گذاری را دارد.

برای مشاهده دوره ی آموزش سئو ،کلیک کنید.

12- شبکه شخصی خود را رشد دهید.

شما همه چیز را نمی دانید و این کاملا طبیعی است!

برای مثال ممکن است برخی از متخصصان سئو که در زمینه برنامه نویسی قوی هستند ، در بحث لینک سازی ضعیف باشند.
یاشخصی در استراتژی محتوا شگفت انگیز است ، اما در برخی جنبه های فنی سئو بسیار ضعیف عمل می کند.

در برخی از مواقع ، ممکن است شما نیاز به کمک شخص دیگری داشته باشید.

شما می توانید با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی، شبکه ای از افراد با تخصص های مرتبط با خودتان را جمع کنید و به تبادل اطلاعات بپردازید.

سیستم هایی مانند Twitter و LinkedIn این کار را بسیار آسان می کنند. بهترین راه برای برقراری ارتباط و رشد شبکه ، تمایل به اشتراک اطلاعات است. به یاد داشته باشید ، روابط یک خیابان دو طرفه است. فقط از اطلاعات دیگران استفاده نکنید بلکه تجربیات و تخصص خود را نیز به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان ، این ارتباطات نتیجه خواهد داد و دیگران شما را به عنوان یک متخصص می شناسند.

در نهایت ، شما یک شبکه قابل اعتماد از افرادی دارید که می توانید با آنها مشورت کنید ، از آنها ایده بگیرید و نکات ، استراتژی ها و سایر آموزش ها را به اشتراک بگذارید.

13- مجموعه مهارت های خود را رشد دهید.

 

متخصص شدن هیچ نقطه پایانی ندارد. بسیاری از مهارت های دیگر در مجاورت سئو وجود دارد که شما را موثرتر می کند.مانند توسعه وب ، تولید محتوا ، یا حتی طراحی گرافیک 

با یک صنعت خاص آشنا شوید یا در نوع خاصی از محتوا تخصص داشته باشید.

رشد مداوم مهارتتان، شما را به عنوان یک منبع آگاه معرفی می کند و همچنین ارزش شما را بیشتر می کند ، بنابراین می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

14- از اشتباهات خود درس بگیرید.

 

سئو یک علم دقیق نیست و کارشناسان با آزمایش و خطا چیزهای زیادی می آموزند. اشتباه کردن در سئو، اجتناب ناپذیر است اما سعی کنید از آنها بیاموزید و ادامه دهید.  وقتی کاری را انجام دادید که موثر است ، آن را یادداشت کنید و دوباره آن را تکرار کنید، تا زمانی که دیگر کار نکند. سپس این اشتباهی می شود که می توانید از آن یاد بگیرید.

15- صبور باشید.

 

همانطور که در ابتدای این پست گفتم ، متخصص سئو شدن زمان می برد.

سوار بر موج الگوریتم ها شوید.

به روز باشید.

شبکه خود را بسازید.

و در هیچ یک از این موارد عجله نکنید.

صبر در یادگیری سئو

جمع بندی

یادگیری سئو ، گذراندن دوره های آموزش سئو و تبدیل شدن به یک متخصص سئو ،دنیایی از فرصت ها را به روی شما باز می کند.

شما می توانید در راه اندازی یک استارتاپ نقشی حیاتی داشته باشید.

شما می توانید با حضور آنلاین یک شرکت 50 ساله را به روز کنید.

شما می توانید به یک کسب و کار کوچک کمک کنید تا مخاطبان جدیدی پیدا کند.

شما می توانید به یک خرده فروش کمک کنید تا به اهداف فروش خود برسد.

مهارت های زیادی وجود دارد که شما برای تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد باید توسعه دهید.

اما همه چیز با صبر ، صداقت و اشتیاق برای یادگیری سئو شروع می شود.

درباره‌ی نگین سعیدی

نگین سعیدی

همچنین ببینید

برنامه نویسان حرفه ایی

تا چه اندازه به یک برنامه نویس حرفه ایی نزدیک هستید ؟

خلاصه : تست های خودارزیابی یکی از راه هایی هستن که همیشه جواب میدهند .چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =