آموزش سئو

آموزش سئو

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید ، یا به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه مند باشید ، حتما واژه SEO به گوشتان خورده است!

امروزه اکثر کسب و کارها، از بزرگ تا کوچک، در هر جای دنیا ، به دنبال معرفی و ارائه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین هستند. تعداد زیادی از این کسب و کارها هزینه های زیادی را می پردازند تا وب سایت داشته باشند و تصور می کنند فقط با داشتن یک وب سایت ، در یک چشم به هم زدن، سیل مشتریان در وبسایت جاری می شود و کسب وکارشان زیر و رو خواهد شد!  اما در عمل می بینیم که بسیاری از آن ها از این کار ناراضی اند و داشتن سایت را کاری بیهوده می دانند.

اما راه حل چیست؟

روزانه بیشمار سایت ، با موضوعات مختلف ساخته می شوند، اما راز بقا برای یک سایت و رمز موفقیت در رقابت با هزاران سایت رقیب ، سئو اصولی سایت است. اگر می خواهید با حوزه سئو آشنا شوید و بدانید راه های آموزش سئو چیست، این مقاله را از دست ندهید!

آمار نشان می دهد حدود 72% کلیک ها متعلق به سایت هایی است که در صفحه اول جستجو گوگل قرار داشته باشند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید 67% کلیک ها فقط مختص رتبه های 1 تا 5 است.

CTR and exact position of sites in SERP

پس در اینجا متوجه می شویم که سئو سایت و قرار گرفتن در جایگاه بالای گوگل چقدر می تواند موثر باشد.

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که:

 سئو چیست؟

SEO (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، در واقع هنر و دانش کسب جایگاه بالا در صفحه نتایج موتور های جستجو مثل گوگل هست. سرچ کردن در موتورهای جستجو، رایج ترین راه برای دستیابی به محتوای به روز و آنلاین است. به همین دلیل هرچه رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد، شانس کلیک روی آن ها توسط کاربران بیشتر است، در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

سئو سایت ، یکی از مهم ترین مولفه های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند در طولانی مدت ، باعث رشد کسب و کار و درآمد شما شود.

فواید سئو

Brand development

توسعه برند

 

برند شناخته شده ، تاثیر شگفت انگیزی بر رفتار مصرف کننده می گذارد. با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، می توانید سایت خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که ممکن است هنوز با نام تجاری شما آشنا نباشند، اما در حال جستجو محصولات یا خدمات شما به صورت آنلاین هستند.

محتوای با کیفیت و یک تجربه کاربری عالی ، هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو این سیگنال را می دهد که قابل اعتماد هستید. با قرار دادن نیازهای کاربران خود در اولویت اول ، می توانید تصویر بهتری را برای نام تجاری خود ایجاد کنید.

قرار گرفتن در موقعیت های بهتر در نتایج جستجوی اصلی

 

قبل از اینکه کسی بتواند از کسب و کار شما تصوری داشته باشد ، درباره خدمات شما بیشتر بیاموزد یا محصولات شما را خریداری کند ، ابتدا باید بتواند شما را پیدا کند.

هدف اصلی هر استراتژی سئو این است که وبسایت توسط یک فرد مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب دیده شود. در دنیای دیجیتال که همیشه در حال تغییر است ، یک استراتژی قوی در زمینه SEO می تواند این احتمال را افزایش دهد که مشتریانی که به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما هستند قبل از پیدا کردن یکی از رقبای شما ، شما را پیدا کنند.

Site position in SERP
Site position in SERP

افزایش ترافیک سایت

 

هدف نهایی از سئو سایت، تبدیل کاربران موتور جستجو به بازدید کنندگان وب سایت است. به هر حال ، اگر کسی کلیک نکند ، رتبه بندی عالی معنی چندانی ندارد و اگر هیچ کس کلیک نکند ، رتبه بندی عالی شما طولانی نخواهد بود. یک وب سایت عالی اگر هیچ بازدیدی نداشته باشد ارزش زیادی برای کسب و کار شما ندارد. با بهینه سازی سایت خود، می توانید تجارت خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید و بازدید بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

تکنیک های سئو

بهبود رتبه سایت وابسته به استفاده از تکنیک های مختلف SEO برای بهینه سازی سایت برای جستجو است:

تحقیق کلمات کلیدی اغلب نقطه شروع سئو سایت است و شامل بررسی این است که سایت در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کند ، رقبا برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و کلمات کلیدی دیگر مشتریان بالقوه به دنبال چه چیزی هستند. شناسایی اصطلاحاتی که جستجوگران در گوگل و سایر موتورهای جستجو به کار می برند ، مشخص می کند که چه محتوایی را می توان بهینه کرد و چه محتوای جدیدی را می توان ایجاد کرد.

پس از شناسایی کلمات کلیدی بالقوه ، بازاریابی محتوا وارد عمل می شود. که شامل به روزرسانی محتوای موجود یا ایجاد محتوای جدید می باشد. از آنجا که گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتوای با کیفیت بالا اهمیت می دهند ، مهم است که تحقیق کنید چه محتوایی از قبل موجود است و یک محتوای جذاب ایجاد کنید که تجربه کاربری مثبتی را فراهم کند و شانس بالایی در نتایج موتور جستجو داشته باشد . محتوای خوب همچنین شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی و جذب لینک دارد.

 از آنجا که لینک ها از وب سایت های دیگر (در اصطلاح SEO به آنها “بک لینک” گفته می شود) یکی از اصلی ترین عوامل رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم است ، به دست آوردن بک لینک با کیفیت بالا یکی از اهرم های اصلی است که سئوکاران دارند.

علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند لینک ها ، بهبود ساختار واقعی صفحه می تواند مزایای فوق العاده ای برای سئو داشته باشد و عاملی است که کاملاً در کنترل مدیر وب سایت است. تکنیک های معمول بهینه سازی در صفحه شامل بهینه سازی URL صفحه برای ترکیب کلمات کلیدی ، به روزرسانی عنوان صفحه برای استفاده از عبارات جستجوی مرتبط و استفاده از مشخصه alt برای توصیف تصاویر است.

انواع سئو

white hat-black hat-gray hat seo

سئو کلاه سیاه 

این روش مغایر با دستورالعمل های موتور جستجو است و می تواند منجر به حذف سایت از موتور جستجو و سایت های وابسته شود.

سئو کلاه خاکستری

همانطور که از نام آن قابل حدس است ، سئو کلاه خاکستری جایی بین کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می گیرد. این تکنیک ها تا حدودی مبهم هستند و نمی توان گفت که از دستورالعمل های که موتورهای جستجو پیروی می کنند یا نه. این تاکتیک ها تا حدودی مشکوک هستند و احتمالاً به کلاه سیاه تبدیل می شوند .

سئو کلاه سفید 

سئو کلاه سفید فرایندی است که در آن از متد ها و روش های مطابق با دستورالعمل های موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی ارگانیک یک وب سایت در موتور جستجو استفاده می کنیم.

چرا یادگیری سئو مهم است؟

فرقی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار هستید یا تولید کننده محتوا ، هرچه کاربران بیشتری از سایت شما دیدن کنند، این برابر است با درآمد بیشتر. امروزه بدون استفاده از سئو تبدیل شدن به یک وب سایت با رتبه بالا در گوگل تقریباً غیرممکن است ، این امر در عصر دیجیتال می تواند یک اشتباه بزرگ برای مشاغلی باشد که امیدوار هستند توجه مشتریان فعلی یا مشتریان جدید را به خود جلب کنند.

یادگیری سئو سایت، صرف نظر از تجربیات گذشته یا عناوین شغلی شما، می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ باشد. تقاضا برای متخصصان سئو در طول سالهای اخیر سر به فلک کشیده است و بسیاری از کسب و کارها حاضر هستند مبالغ بسیار بالایی را در ازای بهینه سازی سایت به شما پرداخت کنند و این مهارتی است که می توانید با اطمینان به کارنامه خود اضافه کنید.

آموزش سئو تخصصی

روش های مختلف آموزش سئو

در این جا می خواهیم به روش های مختلف آموزش سئو و آموزش بهینه سازی سایت در ایران بپردازیم. یکی از راه های آموزش سئو رایگان، از طریق ویدیو در سایت هایی مانند یوتیوب، یا استفاده از مقاله های سایت های معتبر ایرانی و خارجی است. در این روش می توانید انواع آموزش سئو مقدماتی شامل سئو چیست و … و آموزش سئو پیشرفته را مشاهده کنید. درست است که در این روش آموزش سئو رایگان است. اما این آموزش سئو جامع نیست و صفر تا صد سئو آموزش داده نمی شود.

بعد از آموزش سئو مقدماتی، باید سراغ آموزش سئو پیشرفته بروید. در این مرحله شما باید به صورت عملی روی سئو سایت و محتوانویسی کار کنید تا به مطالب کاملا مسلط شوید. در این مرحله می توانید از دوره های آموزش سئو جامع و مطمئن استفاده کنید. تا تمامی مطالب به صورت کامل به شما آموزش داده شود و در صورت وجود سوال و ابهام، بتوانید از استاد اشکالات خود را رفع کنید.

اکنون که این نکته را آموختیدکه چرا یادگیری سئو مهم است ، در اینجا یکی از برترین دوره های آنلاین آموزش SEO را به شما معرفی می کنیم که با ثبت نام در آن، می توانید کسب وکار خود را رونق دهید و این مهارت را به رزومه کاری خود اضافه کنید.

دوره آموزش سئو تخصصی

دوره های مختلفی در ایران تحت عنوان دوره آموزش سئو، آموزش سئو جامع، آموزش رایگان سئو و … برگزار می شوند. که بعضی از آنها حضوری و بعضی دیگر به صورت مجازی تشکیل می شوند. اما سوالاتی که ممکن است با آن ها رو به رو شوید  این است که به کدام دوره می توان اعتماد کرد؟کدام دوره ها آموزش صفر تا صد سئو را به صورت کامل دارند؟ قیمت کدام دوره مناسب تر است؟ رزومه اساتید این دوره ها چیست؟ آیا بعد از اتمام دوره مدرک معتبر داده می شود؟ آیا پشتیبانی بعد از دوره ها وجود دارد؟ و هزاران سوال دیگر

یکی از قوی ترین مجموعه ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برگزار کننده دوره های آموزش سئو تخصصی، آکادمی آمانج است. این آکادمی تحت نظر کانون کارآفرینی دانشگاه تهران ، و با هدف  شناسایی نیاز بازارکار و تربیت متخصصان، طراحان و برنامه نویسان خبره جهت ورود به بازارکار تاسیس شده است.

آمانج، دوره های خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری برگزار می کند. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا دوره های غیرحضوری همچنان تشکیل می شود.

دوره های آموزش سئو تخصصی آکادمی آمانج شامل 75 ساعت آموزش سئو و تولید محتوا می باشد. که به صورت ویدیویی و وبینار برگزار می شود. یکی از نقاط مثبت این دوره، استفاده از اساتید حرفه ای و مجرب می باشد. جلسات این دوره به گونه ای چیده شده است که علاوه بر یادگیری مطالب تئوری، پروژه هایی هم به صورت عملی برای دانشجویان تعریف می شود. همچنین وبینار هایی با عنوان جلسه پرسش و پاسخ تشکیل می شود که استاد در آن جلسه به سوالات دانشجویان پاسخ می دهد و رفع اشکال انجام می شود. یکی از نقاط قوت آکادمی آمانج نسبت به سایر دوره ها، پشتیبانی بعد از دوره است . به این صورت که اساتید امانج حتی بعد از اتمام دوره پاسخگوی سوالات و اشکالات دانشجویان هستند.

هزینه ثبت نام در این دوره، نسبت به سایر دوره ها بسیار منطقی و منصفانه است. که شامل تخفیفات دانشجویی هم می شود.

سرفصل های دوره آموزش سئو تخصصی آکادمی آمانج

  • آموزش سئو مقدماتی و مفاهیم اولیه
  • سئو CMS
  • سئو تکنیکال
  • استراتژی سئو و کلمات کلیدی
  • تولید محتوا
  • لینک سازی
  • باغ وحش گوگل و شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای گوگل
  • ورود حرفه ای به بازار کار

یادگیری سئو برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش بهینه سازی سایت برای همه علاقه مندان به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مناسب است. همچنین آموزش سئو صفر تا صد می باشد و به هیچ پیش نیاز قبلی نیاز ندارد.

در این مقاله تلاش کردیم خلاصه ای از اینکه سئو چیست و چه اهمیتی دارد را برای شما توضیح دهیم. همچنین سعی کردیم شما را با انواع روش های یادگیری سئو آشنا کنیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت آکادمی آمانج مراجعه کنید و از مشاوره رایگان آن استفاده کنید.