چرا شما به سئو سایت نیاز دارید؟

امروزه کاربران تقریبا برای هر کاری که تصورش را کنید، از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
این یعنی مهم نیست کسب و کارتان در چه حوزه ای هست ، مخاطبان شما احتمالاً در موتورهای جستجو مانند گوگل در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند و اگر می خواهید آن ها را به سایت خود جذب کنید ، نیاز به سئو سایت دارید. امروزه، سئو یک بخش اساسی و جدا نشدنی از هر استراتژی بازاریابی است اما بسیاری از مدیران کسب و کارها با واژه ی سئو بیگانه اند و نمی دانند دقیقا سئو چیست.

در این مطلب 8 دلیل اصلی اهمیت سئو را بررسی می کنیم. پس با هایپرکیوسک همراه باشید.

.

آنچه در این مقاله می خوانید:

سئو چیست؟

به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو یا SEO ، استراتژی بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج موتور جستجو است.

برای مثال یکی از وظایف متخصص سئو ، شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی است که مخاطبان هدف هنگام جستجوی محصولات یا خدماتی مانند محصولات شما از آن استفاده می کند ، و پس از آن، تلاش می کند در آن کلمات کلیدی یا عبارات، رتبه مناسبی در صفحه نتایج جستجو(SERP) بگیرد.

البته ، این یک توضیح ساده و مختصری از سئو است. 

اگر می خواهید به صورت دقیق تر بدانید که سئو چیست، به صفحه آموزش سئو هایپرکیوسک مراجعه کنید.

1.سئو سایت به برندسازی کسب و کارتان کمک می کند.

اگرچه ساخت برند اغلب به عنوان یک استراتژی بازاریابی سنتی در نظر گرفته می شود ، در حالی که سئو کاملاً در گروه دیجیتال قرار می گیرد ، اما هر دو برای ساخت برند مراحل مشابهی را طی می کنند.
همانطور که می دانید، ساخت برند شامل آن چه شما ارائه می دهید و آنچه دیگران درباره شما می گویند می شود.

برند سازی و ساخت برند

با توجه به تصویر بالا ، شما باید محتوایی متناسب با نیازها و علایق مخاطبان خود ایجاد کنید ، سپس با استفاده از روش های لینک سازی، برای محتوایتان از سایت های دیگر لینک بگیرید.
اگر هنگام توسعه استراتژی سئو خود این رابطه را در ذهن داشته باشید ، می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کرده و محتوایی مطابق با تصویری که می خواهید برند شما داشته باشد ، ایجاد کنید.
در این صورت ، حضور آنلاین شما نشان دهنده برند تجاری ایده آل شما خواهد بود و به شما این امکان را می دهد تا برند خود را به کمک مخاطبان هدفتان ترویج کنید.

2. وب سایت سئو شده ترافیک بیشتری را جذب می کند.

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردم ، هدف از سئو، بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو است.
اما فراتر از آن ، هدف از دست یابی به رتبه های بالا ، جذب ترافیک بیشتر ،و در ایده آل ترین حالت ، تبدیل این ترافیک به مشتری است.
شاید تعجب کنید اما این کار واقعا نتیجه می دهد!

به عنوان مثال ، فقط نگاهی به گزارش ترافیک ارگانیک زیر بیندازید.

طی یک سال ، بازدید این سایت کاملاً جدید به صورت کاملا صعودی ، و فقط از طریق سئو افزایش یافته است.
پس اگر می خواهید کاربران بیشتری وارد سایت شما بشوند، سئو بهترین راه است.

3.با سئو سایت دیگر نیازی به هزینه های تبلیغات ندارید.

یکی از بزرگ ترین مزایای سئو سایت این است که شامل هزینه تبلیغاتی نمی شود.

نحوه عملکرد کمپین های تبلیغاتی سنتی را در نظر بگیرید.
شما مکانی را که می خواهید برند تجاری شما نشان داده شود تعیین می کنید ، خواه در یک کانال تلویزیونی یا ایستگاه رادیویی خاص باشد ، یا در صفحات یک مجله یا روزنامه.
سپس ، به شرکت صاحب آن رسانه، هزینه هنگفتی را پرداخت می کنید. شما این هزینه را برای مدتی مشخص  یا در تعداد معینی از تبلیغات، پرداخت می کنید. اما به محض اتمام آن دوره ، تبلیغ شما نیز متوقف می شود و دیگر نتیجه ای برای کسب و کار شما ایجاد نخواهد داشت.

اکنون ، صفحات مختلفی را که در نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند ، در نظر بگیرید.

سئو سایت ارگانیک و سئو ارگانیک صفحه نتایج گوگل و سرپ و serp

سایت هایی که در نتایج ارگانیک ظاهر می شوند ، یک ریال برای آن رتبه بندی پرداخت نمی کنند.
البته شکی نیست که آن ها برای ایجاد صفحاتی که در رتبه های برتر قرار بگیرد، مقدار قابل توجهی از وقت و هزینه خود را صرف کرده اند ، اما در صفحه یک ظاهر می شوند زیرا الگوریتم گوگل متوجه می شود این سایت قطعا برای کاربران مفید خواهد بود.
در نتیجه ، آن ها بدون این که یک درصد هزینه کنند ، درآمد کسب می کنند!
.

4.با سئو سایت را در معرض دید مخاطبان هدف قرار می گیرید.

زمانی که مخاطبان هدف شما در حال جستجوی اطلاعات هستند ، سئو سایت کمک کند تا سایت شما در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد. و با توجه به افزایش استفاده کاربران از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محصولات و خدمات، این یک فرصت بزرگ برای شماست.

در حقیقت ، 62٪ از مصرف کنندگان هنگامی که می خواهند در مورد کسب و کار ، محصول یا خدمات جدید بیشتر بدانند، ابتدا به موتورهای جستجو روی می آورند و 41٪ از آنها وقتی آماده خرید هستند از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

بازاریابی محتوا و تحقیق کاربران و ترجیح کاربران برای خرید

این بدان معنی است که اگر می خواهید کسب و کار شما در فرآیند تحقیق و جستجوی آنلاین کاربران حضور داشته باشد ، باید در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید ، نشان داده شود.
به علاوه ، طبق همان نظرسنجی ، 48٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات مورد نظرشان، به وب سایت رسمی همان کسب و کار مراجعه کنند.
بنابراین حضور پررنگ در اینترنت نه تنها به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند بلکه باعث می شود مخاطبان هدف بتوانند تحقیق درباره محصولات و خدمات،  و خرید آن ها را به روشی انجام دهند که برای آنها مفید باشد.

5.سایت سئو شده، اعتبار و اقتدار شما را افزایش می دهد.

اینترنت به شدت روند فروش بسیاری از مشاغل را تغییر داده است. به این شکل که امروزه ، مصرف کنندگان به منابع مفید فراوانی دسترسی دارند که می تواند به آن ها کمک کند قبل از اینکه اقدام به خرید کالا یا خدمات کنند ، در مورد گزینه های خود اطلاعات کسب کنند. شما با کمک سئو سایت ، می توانید بخشی از این فرایند یادگیری کاربران شوید.

این امر به ویژه درصورتی که سئو سایت خود را با بازاریابی محتوا ترکیب کنید بسیار تاثیر گذار است. هنگامی که محتوای آموزنده و ارزشمندی ایجاد می کنید ، فرصت ایجاد اعتماد و اعتبار را برای مشتریان بالقوه در اوایل مرحله تحقیق را دارید.

سئو محتوا و اعتبار سئو و بازاریابی محتوا و تبدیل کاربر به مشتری

ابتدا کاربران با جستجوی کلمات کلیدی مربوط به صنعت کسب و کارتان و دیدن یکی از صفحات شما در نتایج جستجو ، سایتتان را پیدا می کنند.
سپس ، وارد سایت شما می شوند و از مطالبتان دیدن می کنند. اگر آن را دوست داشته باشند ، ممکن است آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و یا در سایت ثبت نام کنند.
ممکن است در اینجا روند کار کمی کند شود. این کاربران ممکن است چندین بار به سایت شما بازگردند و محتوای صفحات شما را مرتباً طی چند ماه آینده بخوانند بدون اینکه اقدامی انجام دهند. و اگر به روند فروش سنتی عادت کرده اید ، این می تواند ناامید کننده باشد.
اما با هر محتوایی که آنها می خوانند ، شما نام تجاری خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد از اطلاعات معرفی می کنید. درنهایت ، با اطلاعاتی که از سایت شما دریافت کرده اند با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید خواهند گرفت.

6.با سئو سایت ،رقبا را پشت سر خواهید گذاشت!

یکی دیگر از اهداف سئوکاران از بهینه سازی سایت، پیشی گرفتن از رقباست.

فقط در نظر بگیرید که اولین نتیجه در صفحه نتایج، به طور متوسط 20.5٪ از کلیک ها را بدست می آورد.بعد از آن، نتیجه دوم 13.32٪ و سومین نتیجه 13.14٪ را به دست می آورد.

ارتباط جایگاه رتبه و نرخ کلیک

این یعنی هرچه در صفحات جستجو جایگاه بالاتری داشته باشید ، درصد بیشتری از کلیک برای کلمات کلیدی مورد نظر خود را بدست خواهید آورد و رقبای شما درآمد کمتری خواهند داشت.

7.سئو سایت به بهبود تجربه کاربری کمک می کند.

هدف نهایی گوگل، ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران است.
بسیاری از به روزرسانی های الگوریتم گوگل متمرکز بر این است که کاربران نه تنها به خاطر محتوای مفید و جذاب به سایت هدایت شوند، بلکه تجربه کاربری عالی نیز داشته باشند. به همین دلیل است که امروزه ، عوامل فنی مانند سازگاری با موبایل (Mobile friendly) ، قابلیت استفاده (Usability)و سرعت(Speed) سایت بسیار بیشتر از گذشته در رتبه بندی نقش دارند. این بدان معناست که بهینه سازی سایت شما ممکن است به کمی دانش فنی نیاز داشته باشد ، همچنین به این معنی است که شما باید به طور مداوم تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید.
وقتی تأثیری که تجربه کاربری بر روی سئو دارد را در نظر بگیرید ، این می تواند در درازمدت تأثیر قابل توجهی در فروش و درآمد شما داشته باشد.

8. اندازه گیری معیارهای آن آسان است.

یکی از بزرگ ترین مزایای سئو این است که می توانید تقریباً همه جنبه های نتایج خود را بسنجید.

برخلاف روش های سنتی که اغلب به هم بستگی بین تبلیغات و فروش متکی هستند ، شما به راحتی می توانید بازدهی را که از سرمایه گذاری سئو خود دریافت می کنید ، مشاهده کنید.

شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics برای نظارت بر ترافیک ، منابع ارجاع ،نرخ تبدیل و هر معیار دیگری که برای کسب و کار شما مهم است استفاده کنید.

از این طریق می توانید دقیقاً ارزیابی کنید که چه چیزی روی سایت شما تاثیر مثبت می گذارد و چه چیزی تاثیر منفی می گذارد. مطمئن باشید که بودجه بازاریابی خود را به استراتژی هایی اختصاص می دهید که بیشترین تأثیر را در اهداف شما دارند.

جمع بندی

بهینه سازی سایت فرایندی پیچیده و اغلب چالش برانگیز است.

برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود، زمان ، برنامه ریزی و صبر زیادی لازم است. اما اگر شما مایل به سرمایه گذاری برای ایجاد و اجرای یک استراتژی کاملاً برنامه ریزی شده هستید ،کاملاً ارزشش را دارد.

سئو می تواند به شما کمک کند اعتبار خود را افزایش دهید ، بازدید بیشتری داشته باشید و قابلیت مشاهده آنلاین داشته باشید. به علاوه ، بدون صرف هزینه تبلیغات ، به همه آن نتایج خواهید رسید.
فراتر از آن ، سئو  سایت یک روش عالی برای بهبود تجربه کلی مخاطبان هدف شما با برند شما است. وقتی محتوایی متناسب با نیازهای آن ها ایجاد می کنید و آن ها را به یک سایت کاربرپسند هدایت می کنید ، در واقع خود را یک شرکت مفید و قابل اعتماد معرفی می کنید.
سرانجام ، وقتی روی بهینه سازی سایت خود کار می کنید ، نظارت و اندازه گیری نتایج آسان است. یعنی هرگز نگران این موضوع نیستید که آیا بودجه بازاریابی دیجیتال خود را به طور موثر تخصیص می دهید یا خیر.

بنابراین اگر از خود می پرسیدید که چرا سایت شما به سئو نیاز دارد ، پاسخ روشن است:

سئو سایت یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی شماست!

درباره‌ی نگین سعیدی

نگین سعیدی

همچنین ببینید

آموزش دیزاین یوایکس

آموزش دیزاین یوایکس و 14 ویژگی برنامه های کاربر پسند

در آموزش دیزاین یوایکس، به دنبال این هستیم تا حداکثر رضایت کاربران در استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 10 =