آموزش تبلیغات در اینستاگرام (بخش اول)

آموزش تبلیغات در اینستاگرام از مهم ترین اولویت هایی است که صاحب هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. در دنیای امروز اینستاگرام در افزایش فروش و مشتری هر کسب و کاری نقش مهمی دارد و هر بیزینسی نیازمند تبلیغات کارآمد در اینستاگرام است. در حال حاضر اینستاگرام از محبوب ترین و مفید ترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین شناخته می شود که تاثیر معجزه آسایی بر رونق و سودآوری دارد. البته برای ایجاد تبلیغات کارساز باید از نکات بسیار مهمی آگاه باشید چرا که پولی که برای تبلیغات خرج می کنید باید سودآور باشد و باعث زیاد شدن مشتری و فروش شود. ما تصمیم گرفتیم در دو بخش  نکات مهمی که در تبلیغات اینستاگرام باید رعایت شود را به شما آموزش دهیم و شما را به سمت پربازده ترین تبلیغات اینستاگرام راهنمایی کنیم. با ما در این صفحه یعنی آموزش تبلیغات (بخش اول) همراه باشید.

بخش اول آموزش تبلیغات در اینستاگرم

بخش دوم آموزش تبلیغات در اینستاگرم

آموزش تبلیغات در اینستاگرم

چرا اینستاگرام پلفتورم مناسب برای تبلیغات بیزینس من است؟

برای آموزش تبلیغات در اینستاگرام در آغاز باید این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر افراد چه پیر چه جوان، با هر سن و سالی با انواع سلایق عضو پلتفورم اینستاگرام می باشند. صاحب هر بیزینسی که هستید حتما مورد توجه کاربران این برنامه قرار می گیرید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؟

تبلیغات در اینستاگرام روش های مختلفی دارد که همه آن ها مناسب هستند و هر کدام طرفداران خود را دارد. باید دقت کرد کدام یک مناسب کسب و کار شما می باشد. کدام یک از این روش ها با بودجه شما سازگار خواهد بود. به عنوان نمونه تبلیغات از طریق اسپانسری اینستاگرام که خود اینستاگرام انجام می دهد، در ایران با هزینه بالا و به سختی قابل اجرا است.

روش دیگری که در آموزش تبلیغات در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است  تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ می باشد. این تبلیغات به وسیله افراد مشهور و یا سلبریتی ها انجام می شود. بیشتر مورد پسند بیزینس های بزرگ است و هزینه آن برای بیزینس های نوپا زیاد به نظر می آید. البته تبلیغات در اینستاگرام تعرفه ثابت و مشخصی ندارد و صفحات و یا همان پیج هایی که فالوور خریداری کرده اند و فالوور های فیک دارند مبلغ کمتری را از صفحاتی که فاوور های بالا و واقعی دارند دریافت می کنند.

از کجا بفهمیم فالوور های یک پیج واقعی نیست؟

وقتی شما بخواهید از طریق یک صفحه با فالوور بالا تبلیغ کنید باید واقعی یا فیک بودن فالوور های آن پیج را بررسی کنید. در این صفحه از هایپر کیوسک ما به شما چهار روش معرفی می کنیم:

اول، بررسی محتوای صفحه: محتواهای جذاب و با کیفیت است که باعث جذب فالوور یا همان دنبال کننده می شود و پیج های قابل اعتماد از این طریق جذب فالوور می کنند. در نتیجه اگر صفحه ای محتوای مناسب ارائه  دهد می تواند قابل اعتماد باشد.

دوم، فالوور های صفحه: در هر پیج شما می توانید با رفتن به قسمت دنبال کنندگان و یا followers به لیست فالوور های هر پیج دسترسی بیابید. فالوور های فیک معمولا نام های عجیب غریب یا شکلک های مختلف است. اکثرا فاقد عکس پروفایل هستند و پست و محتوایی هم به اشتراک نمی گذارند. پس از این روش می توانید دنبال کندگان فیک را از واقعی تشخیص دهید.

سوم، کامنت های صفحه: سرعت پاسخگویی و محتوای کامنت ها نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن پیج است. به نحوه و سرعت و زمان پاسخگویی پیج به کامنت هی منفی دقت کنید. بعضی از صفحات هم به خرید لایک و یا کامنت می پردازند. کامنت های تکراری که معمولا شامل عالیه، خیلی خوب، لایک و … نشان ن دهنده کامنت های خریداری شده و فیک است.

چهارم، میزان لایک و کامنت: هر مقدار لایک، کامنت، ذخیره کرده و اشتراک گذاری افزایش یابد شانس دیده شدن پست ها محتواهای پیج در بخش اکسپلور اینستاگرام بیشتر می شود و این نیازمند فاوور های واقعی است.

قبل از تبلیغات در اینستاگرام چه کارهایی باید انجام شود؟

یکی از نکات مهمی که در تبلیغات در اینستاگرام باید توجه داشته باشید، تبلیغات در “زمان مناسب” است.

اگر در زمان مناسب تبلیغات خود را انجام دهید پولی که برای این کار هزینه می کنید هدر می رود. حتما قبل از تبلیغات باید پروفایل در واقع همان پیج کسب و کار خود را تغییر دهید و صفحه ای حرفه ای و جذاب بسازید. اسم و نام کاربری و عکسی جذاب. قرار دهید. ترجیحا برای عکس پیج خود از لوگو کسب و کار خود استفاده کنید. قسمت بیو صفحه شما برای معرفی کسب و کار و هدف شما از ساخت پیج است. همچنین شما در بیو توضیح می دهید که چه کاری می خواهید انجام دهید. پس برای این قسمت وقت بگذارید چرا که یکی از بخش های مهمی است که باعث فالو شدن پیج شما توسط کاربر است. این بخش باید حرفه ای، شفاف، جذاب و کاربردی باشد. یکی از کارهایی که می تواند باعث جذب کاربران و فالوور شود قرار دادن راه های ارتباطی شما مانند آدرس و شماره تماس در قسمت بیو است.

عجله نکنید! هنوز زمان مناسبی برای تبلیغات آنلاین در اینستاگرام نیست.

قبل از این که چند پست با کیفیت و چند هایلایت در صفحه خود قرار نداده اید تبلیغات را شروع نکنید. چند محتوای جذاب و کارآمد است که می تواند کاربرانی که از طریق تبلیغات به پیج شما آمده اند را جذب کند و باعث فالو شدن صفحه شما و افزایش فروش شما می شود. پس برای صفحه خود زمان بگذارید و به طور منظم در آن فعالیت داشته باشید.

چگونه صفحه مناسبی را برای تبلیغات آنلاین انتخاب کنیم؟

اول از همه باید پیج هایی که در رابطه با حوزه کسب و کار شما فعالیت دارند را پیدا کنید و سپس طبق گفته های قبلی ما بررسی کیند که آیا فالوور ها واقعی هستند یا نه؟!

دقت داشته باشید که حتما تبلیغات را از طریق صفحات مربوط به موضوع کار خودتان انجام دهید وگرنه مفید واقع نخواهد شد.

دوم، مخاصب و طرفداران بیزینس خود را بشناسید و با توجه به ویژگی آن ها مانند سن، جنسیت، علایق، مکان و … صفحه تبلیغاتی خود را پیدا و انتخاب کنید.

ممنون از شما که تا این جای آموزش تبلیغات در ایستاگرام ما را همراهی کردید؛ امیدواریم مفید و  سودمند واقع شده باشد. لطفا برای مطالعه و آگاهی از بقیه نکات مهم تبلیغات در اینستاگرام به بخش دوم آموزش در اینستاگرام در سایت هایپر کیوسک مراجعه کنید.