مزایای دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در ابتدا میخواهیم توضیح مختصری از دیجیتال مارکتینگ را به اطلاع شما برسانیم .امروزه اکثر برندها از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود و بالاتر بردن ترافیک وب سایتشان استفاده می‌کنند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل ارتقاء محتوای شما و درگیر کردن مخاطب هدف در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و پینترست است. این تاکتیک در دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار در افزایش شناخت برند، جذب بیشتر و بهبود مشارکت مخاطبان کمک می‌کند.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اینست که به کسب و کارها اجازه دستیابی بیشتر به مخاطب آنلاین را می‌دهد. مثلا 79 درصد از کاربران اینترنت آمریکایی در فیس بوک فعال هستند. اگر قصد دستیابی و جذب این مصرف کنندگان را در یک پلتفرم اجتماعی نداشته باشید، مطمئنا فرصت مهمی را برای رسیدن به منافع جدید از دست خواهید داد.

شبکه ‌های اجتماعی نه تنها خودشان به عنوان یک تاکتیک خاص عمل می‌کنند، بلکه از تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال دیگر شما هم پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر برند شما بدنبال ارائه یک کتاب اینترنتی است که به نقاط ضعف مخاطبان شما می‌پردازد، رسانه های اجتماعی شما باید برای تبلیغ کتاب و هدایت ترافیک به صفحه دانلود آن عمل کنند. بعد از آن می‌توانید از بخش‌هایی از کتاب الکترونیکی بصورت پست‌های مختلف برای ایجاد علاقه بیشتر به بخش محتوا استفاده کنید.

تبلیغات PPC

اگرچه هدف استراتژی بازاریابی دیجیتال ممکن است ارتقای ترافیک ارگانیک تا حداکثر ممکن باشد، اما نباید ارزش تبلیغات پرداخت با هر کلیک (PPC) را نادیده بگیرید. تبلیغات PPC نوعی از تبلیغات است که شامل پرداختن به ناشر تبلیغ با هر کلیک جدید روی آگهی می‌شود. Google AdWords یکی از پرطرفدارترین و موثرترین نوع تبلیغات PPC است. Google AdWords به دیده شدن کسب و کار شما در صفحه اول نتایج موتور جستجو کمک می‌کند.

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چرا باید برای تبلیغات پول بدهید وقتی مشغول بهبود سئوی سایت خود هستید؟ اگرچه بهینه سازی موتور جستجو اهمیت ویژه‌ای دارد، اما رسیدن به نتیجه جادویی آن زمان زیادی می‌برد. اینجاست که تبلیغات PPC می‌تواند برایتان مفید باشد. تبلیغات PPC با بالاتر قرار دادن سایت شما در نتایج موتور جستجو با توجه به لغات جستجو شده مربوطه، سریع‌تر به نتیجه می‌رسد. با ظاهر شدن در صفحه اول SERP، کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود و احتمال بیشتری برای پیدا شدن و کلیک بر روی سایتتان از سوی جستجوگران وجود خواهد داشت.

تبلیغات PPC نه تنها ترافیک بیشتری برای سایت‌تان به ارمغان می‌آورند، بلکه به شما اطمینان می‌دهند که تلاش‌هایتان با کیفیت و مفید هستند. کسانی که روی تبلیغات PPC شما کلیک می‌کنند مصرف کنندگانی در جستجوی موضوعاتی مرتبط با محصولات و خدمات شما هستند. درنتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که به برند و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید علاقمند شوند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل قطعه دیگری از پازل عملکرد بازاریابی دیجیتال است. شرکت‌ها می‌توانند از طریق ایمیل‌های برند خودشان با مخاطب مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند. ایمیل‌های بازاریابی اغلب به عنوان راهی برای آگاهی بیشتر از نام تجاری، توسعه رهبری در صنعت مورد نظر، ارتقای رویدادهای تبلیغاتی، و برای انتشار اخبار تبلیغات خاص استفاده می‌شوند.

نهایتا محتوای ایمیل‌های بازاریابی شما به اهداف کمپین بستگی دارد. در ادامه چند نمونه از انواع محتوای بازاریابی ایمیل که ممکن است برای حمایت از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ تان مفید باشد ارائه شده است:

  • وقتی کاربر جدیدی به لیست ایمیل بازاریابی شما دسترسی پیدا می‌کند، یک ایمیل خوش آمد گویی برایش بفرستید تا بداند در آینده از ایمیل‌های برند چه توقعی می‌تواند داشته باشد.
  • محتوای تشویق کننده در مورد فروش و تخفیف‌های آینده را مستقیما به مصرف کننده ایمیل کنید.
  • خبرنامه‌ای تنظیم کنید که به صورت دوره‌ای برای مشترکین ارسال شود و آخرین مطالب و به روز رسانی‌های شرکت را به آنها اطلاع دهد.
  • بعد از اینکه کاربران محتوای سایت را دانلود کردند، از آنها تشکر کرده و محتواهای مرتبطی به آنها پیشنهاد دهید.
  • محصولات یا محتوای اضافی که ممکن است مورد توجه مشتریان قرار گیرند را بر اساس رفتار جستجو و خرید آنها پیشنهاد دهید.

توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیلی عمدتا برای ایجاد منافع جدید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه به منافعی می‌پردازد که مورد علاقه بوده‌اند. بعلاوه ایمیل‌های بازاریابی را می‌توان بعنوان بخشی از کمپین‌های حفظ مشتری مورد استفاده قرار داد. در واقع، به گزارش eMarketer، 80 درصد از دیجیتال مارکترهای خرده فروشی گزارش کردند که بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راهکارهای هدایت مشتری است.

همچون سایر تاکتیک‌های ذکر شده در بالا، بازاریابی ایمیلی هم به تنهایی استفاده نمی‌شود. شاید مجبور به ایجاد و ارسال یک خبرنامه ماهانه برای شرکت و یا تبلیغ فروش‌ها و تخفیف‌های خاص از طریق ایمیل شوید. اما همچنین می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای حمایت از برخی تاکتیک‌های تبلیغاتی دیگر خود مانند بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی هم استفاده کنید.

فرض کنیم می‌خواهید برای ایجاد منافع جدید و کمی هیجان برای محصول جدیدی که به زودی به بازار خواهد آمد یک مسابقه در رسانه‌های اجتماعی راه بیاندازید. بازاریابی ایمیلی را می‌توان برای حمایت از این کمپین رسانه‌های اجتماعی بکار برد. به مشترکین خود درمورد مسابقه پیش رو اطلاع دهید، تمام تلاشتان را بکنید تا افراد بیشتری وارد مسابقه شوند. بعلاوه، هر ایمیلی که به مشتریان می‌فرستید باید شامل لینک صفحات رسانه‌های اجتماعی شما باشد تا ترافیک بیشتری را به پلت فرم و مسابقه هدایت کند.

چرا داشتن یک رویکرد یکپارچه بازاریابی لازم است

درک عملکرد بازاریابی دیجیتال فراتر از صرفا شناخت هر تاکتیک دیجیتال مارکتینگ مجزاست. اکنون که با تک تک مولفه‌های آن آشنا شده‌اید و نقش‌ هر تاکتیک را در کمپین‌های خود می‌دانید، زمان بررسی چگونگی کارکرد این تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال درکنار هم برای حمایت از اهداف کمپین‌های کلی شماست.

 

بازاریابی چند کانالی یکپارچه، یک رویکرد بازاریابی است که درواقع تمام تاکتیک‌های موجود در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای خلق یک تجربه تمام و کمال برای مخاطبان هدف باهم ترکیب می‌کند. با هماهنگ کردن نکات بازاریابی در همه پلتفرم‌های دیجیتال و استفاده از انواع تاکتیک‌ها برای حمایت از کمپین‌های متمرکز، می‌توانید به راهکاری یکپارچه و موفقیت بیشتر هر کمپین دست یابید – در اینصورت در زمینه نحوه عملکرد دیجیتال مارکتینگ کاملا استاد خواهید شد.

برای شروع ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکپارچه، باید در نظر بگیرید که هر کدام از کانال‌های دیجیتال شما درکنار هم چگونه برای رسیدن به یک هدف مشترک عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر هدف بازاریابی شما افزایش ترافیک به وب سایت باشد، احتمالا فقط چند مورد از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت پشتیبانی از این هدف را دارند:

  • بازاریابی محتوایی که در سایت ایجاد می‌کنید، مانند وب سایت و پست‌های وبلاگ به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می‌کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت شما هدایت خواهد شد.
  • با اشتراک گذاری لینک محتوا در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. پیام‌های اجتماعی استراتژیک هم حتی می‌توانند در ایجاد تغییر مستقیم هنگام ورود کاربر به سایت مفید باشند.
  • با توسعه محتوای بازاریابی ایمیل، می‌توانید راه‌های جدیدی برای هدایت خوانندگان سایت به قسمت‌های مربوط پیدا کنید. یعنی با تشویق خواننده در متن محتوا و لینک به صفحات خاص به خواننده کمک می‌کنید تا قدم بعدی در مسیر خرید را بردارد.
  • این تنها یک نمونه از چگونگی عملکرد هر یک از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال درکنار هم است تا به شما در دستیابی به یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال‌تان کمک کند. اگر هدفتان ایجاد یک استراتژی بازاریابی یکپارچه است، باید مطمئن شوید که انتقال پیام شما در همه پلتفرم‌ها یکسان باشد. فرقی نمی‌کند صفحات جدید سایت ایجاد کنید یا چند پست توییتر بگذارید، باید یکصدا و با پیامی واحد از نام تجاری‌تان به ایجاد تجربه‌ای تمام و کمال برای مخاطبان هدف خود کمک کنید.

    اکنون که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند و چرا بکارگیری یک استراتژی بازاریابی یکپارچه برای کسب و کارتان ضروری است، زمان شروع برنامه ریزی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال جدید است. شما تاکتیک‌های متعددی در اختیار دارید تا به شما در خلق کمپین‌های بازاریابی یکپارچه و رسیدن به نتایج واقعی کمک خواهند کرد. بهتر است یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد و اجرا کنید که هدف آن کمک به کسب و کارتان برای رسیدن به منافع مناسب و تغییرات مورد نیاز در طول زمان باشد.

آیا بازاریابی آنلاین برای همه کسب و کارها کاربرد دارد؟

به طور کلی تمام شرکت‌ها، کسب و کارها و انواع کارخانه‌جات، به بازاریابی آنلاین نیاز دارند. بدون در نظر گرفتن خدمات یا محصولی که به فروش می‌رسد، وجود بازاریابی برای شناسایی مشتری واقعی لازم است. اما توجه داشته باشید، که این نکته، به این معنا نیست، استراتژی شاخه های دیجیتال مارکتینگ برای همه به یک شکل باشد.

از آنجا که شاخه های دیجیتال مارکتینگ و استراتژی‌های آنان خیلی زیاد است، با انواع بودجه ‌می‌توان هرکدام از آنها را به کار بست. با استفاده از بازاریابی آنلاین می‌توانید، میزان سود، نرخ بازگشت سرمایه و میزان دقیق ضررها و هزینه‌ها را حساب کنید.محاسبه این مسائل، با این میزان دقت، در بازاریابی سنتی کمی سخت و تا حدی غیر ممکن است.

دیجیتال مارکتینگ چه کاری برای یک کسب و کار انجام می‌دهد؟

بازاریابی آنلاین با استفاده از تاکتیک‌ها و طرفندهای دیجیتالی بی‌شمار خود، ارتباطات مؤثری با مشتریان برقرار ‌می‌کند. این ارتباط‌ها در کانال‌هایی اتفاق می‌افتد که، مشتریان بیشترین زمان خود را در آنجا صرف می‌کنند.

این ارتباط به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد. ممکن است این ارتباط در وب سایت خود شرکت، یا وب سایت سایر برندهای زیر مجموعه یک شرکت رخ دهد. ممکن است به وسیله تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، کاتالوگ آنلاین و سایر اجزای دیجیتال مارکتینگ اتفاق بیافتد.

بهترین بازاریاب‌های دیجیتال مارکتینگ، تصویر روشنی از رشد و پویایی یک پروژه دیجیتال مارکتینگ دارند. آنها برای هر کمپین بازاریابی، استراتژی‌های مخصوص به آن را اجرا می‌کنند. به صورت کلی‌، بازاریاب‌های آنلاین، با توجه به ابزار پولی و رایگانی که در اختیار دارند، از یک کمپانی تبلیغ می‌کنند.

به مثال زیر برای پروژه دیجیتال مارکتینگ توجه کنید:

یک بازاریاب محتوا، می‌تواند مجموعه‌ای از مقالات یک بلاگ را ایجاد کند. که در نهایت، مجموع این مقالات، همانند یک فرهنگ لغت، افراد بسیاری را به سمت شما جذب خواهد کرد. در نهایت این فرهنگ لغت به صورت کتابی الکترونیکی معرفی شود. بازاریاب شبکه‌های اجتماعی این شرکت، ممکن است، پست‌ها و مقالات وب سایت را به هزاران نفر در شبکه‌های اجتماعی معرفی کند. در نتیجه باعث افزایش ترافیک طبیعی وب سایت شما شود. شاید بازاریاب ایمیل، برای تمام کسانی که کتاب الکترونیک دریافت کرده‌اند، اطلاعات بیشتری از شرکت را ارسال کند.

نتیجه گیری :چرا با دانش دیجیتال مارکتینگ به هر کسب و کاری می توانید کمک کنید

به شما قدرت رقابت با شرکت های بزرگ در حوزه کاری خود را میدهد

قبلا همه فکر میکردنند که فقط شرکت های بزرگ از امکانات بازاریابی دیجیتال برخوردار هستند و فقط برای آنها سود آور است ، ولی اینطور نیست ، الان بازاریابی دیجیتال به تمام کسب و کار ها (بزرگ ، متوسط ، کوچک ، خانگی و…) این اجازه و فرصت را میدهد که شما نیز مانند دیگر کسب وکارهای بزرگ به جذب مشتری و گرفتن بخشی از این بازار بزرگ بپردازید.

2-دیجیتال مارکتینگ خیلی مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است

کسب وکارهای کوچک از منابع و سرمایه کمتری نسبت به شرکت های بزرگ برخوردار هستند ، پس شما می توانید با راه اندازی یک کانال دیجیتال ساده مانند (وب سایت ، بهینه سازی در موتورهای جستجو و یا یک پیج اینیستاگرامی ساده و دنبال کردن مشتریان تان) از پرداخت هزینه های اضافه به تبلیغات سنتی جلوگیری کنید . این صرفه جویی می توانید تا 40% باشد و 40% هزینه کمتری برای تبلیغات خود انجام دهید .

3-دیجیتال مارکتینگ باعث تولید درآمد بیشتر می شود

شرکت گوگل در تحقیقی که با شرکت IPSOS هنگ کنگ داشته ،تایید کرده است که کسب وکارهایی که از روش های بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند 2.8 برابر نسبت که کسانی که استفاده نمیکنند ، درآمد بیشتری خواهند داشت .

پس با امید به اینکه شما با انجام این کار می توانید درآمد بیشتری داشته باشید ، 3.3 برابر شانس شما برای کسب بازار و فرصت های جدید شغلی در حوضه کسب وکار شما افزایش پیدا خواهد کرد. و درهای بیشتری برای شما باز خواهد شد در خارج استان یا حتی خارج از کشور و فرصت های خوبی برای شما به وجود خواهند آمد.

به گفته مدیرعامل بخش کسب وکارهای کوچک گوگل در آسیا ( SME Kevin O’Kane )

دیجیتال مارکتینگ و اینترنت شبیه یک سوخت راکت برای رشد شرکت های متوسط و کوچک است پس از همین الان این سوخت را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

4-دیجیتال مارکتینگ باعث می شود که شما با مشتریان خود در ازتباط باشید و یک تعامل دو طرفه ایجاد خواهید کرد

یکی از دلایلی که دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی بهتر عمل میکند این است که در بازاریابی آنلاین از طریق کانال های دیجیتال و روشهای آن می توانید با مشتریان هدف خود یک ارتباط دو طرفه داشته باشید ، که امروزه شما باید قبل از تولید و پخش محصولات خود با مشتریان هدف تان ارتباط و تعامل داشته باشد.

5-استفاده بیش از حد مردم از تلفن همراه

با پیشرفت فناوری های ساخت تلفن همراه ،شدت استفاده از این وسیله در زندگی همه ما مردم تا 91% افزایش یافته است و همگی این وسیله ها به اینترنت نیز نتصل هستند ، لذا شما که برای خود یک کسب و کار دارید بهترین فرصت است تا از بازاریابی اینترنتی را برای خود انجام دهید تا مشتریان شما بیشتر با شما و عملکرد کسب و کارتان آشنا شوند .

برای کسب اطلاعات بیشتر از دانش دیجیتال مارکتینگ با ثبت ایمیل خود با متخصصین ما در ارتباط باشید