راهنمای آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو مقدماتی و سئو وبسایت و آموزش سئو

هر وبسایتی برای رتبه بندی مقاله ها و محتوای خود در صفحات نتایج موتور جستجو(SERP) به تکنیک های سئو نیاز دارد.

اگر از سئو به درستی در سایت خود استفاده کنید ، تأثیر زیادی در رتبه بندی شما خواهد داشت و وب سایت شما این امکان را خواهد داشت که در جایگاه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.
در این مقاله ،  به مهم ترین نکات آموزش سئو مقدماتی، که به افزایش بازدید ارگانیک وب سایت کمک می کند ، اشاره خواهیم کرد.
اما قبل از آن ، بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم که سئو چیست؟

اگر می خواهید به صورت به صورت دقیق تر با سئو آشنا شوید ،مقاله آموزش سئو هایپرکیوسک را از دست ندهید!

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است. با کمک سئو می توانید محتوای خود را در رتبه 1 در گوگل که یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو قرار دهید و این به افزایش تعداد بازدید کنندگان وبسایت شما کمک می کند. وقتی وبسایت شما در بالای نتایج جستجو باز می شود ، کاربران ترجیح می دهند ابتدا روی سایت شما کلیک کنند.
وب سایت هایی که در رتبه های بالای موتور جستجو مشاهده می کنیم به این معنی است که سئوی آن بسیار خوب انجام شده است.
بنابراین ، سئو در افزایش بازدید ارگانیک به وب سایت شما نقش بسیار مهمی دارد.

اگر به برخی از جنبه هایی که در زیر به آنها خواهیم پرداخت ،توجه کنید، سئو کار ساده ای برای شما خواهد بود. اما باید دقت کنید وقتی از سئو استفاده می کنید ، نتایج فوری نخواهید گرفت. به همین دلیل ، باید صبور باشید و با دقت و جدیت به کار خود ادامه دهید.

برای بهبود رتبه بندی سایت خود ، به نکات مهم آموزش سئو مقدماتی توجه کنید.

آموزش سئو و آموزش سئو مقدماتی و سئو چیست

آموزش سئو مقدماتی شامل:

Google Search Console را برای سایت خود فعال کنید.

ابزار قدرتمند Google Search Console که توسط گوگل  ساخته شده است، برای بررسی عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو طراحی شده است.
برای مثال شما می توانید از ابزار سرچ کنسول برای: تحلیل جستجوهاارسال نقشه سایت  – رفع ارورهای وبسایتمشاهده پیام های تیم گوگلدرخواست ایندکس کردن سایت توسط ربات های گوگل و غیره استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل با ابزار Google Analytics

بهترین راه برای بررسی آمار سایت، استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار به شما کمک می کند تا بدانید مردم در سایت شما چه می بینند و دوست دارند چه چیزهایی را بخوانند.
شما می توانید درمورد آمارهایی مانند تعداد بازدید از صفحه ، میانگین زمان صرف شده در هر صفحه از وب سایت ، تعداد کاربران جدیدی که از وب سایت شما بازدید می کنند ، منبع ترافیک شما ، تعداد افرادی که از طریق جستجوی ارگانیک به وب سایت شما آمده اند و خیلی آمارهای بیشتر اطلاعات به دست آورید.
جدا از این ، می توانید نرخ پرش (Bounce Rate) سایت خود را نیز بررسی کنید. بانس ریت به شما کمک می کند که ببینید چه اشتباهاتی در سایت مرتکب شده اید و چگونه می توانید محتوای خود را بهبود بخشید و بانس ریت را کاهش دهید.

جستجوی کلمات کلیدی

تحقیق کلید واژه فرآیندی است که در طی آن شما در مورد اصطلاحات و عبارات جستجوی رایج که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند تحقیق می کنید و آنها را از لحاظ استراتژیک در محتوای خود قرار می دهید تا محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر نشان داده شود. تحقیقات کلمات کلیدی یک روش اساسی در بهینه سازی موتور جستجو  است.

فرایند تحقیق کلمات کلیدی شامل انتخاب موضوعی برای محتوای شما است که بر روی مجموعه ای از کلمات کلیدی هدفمند متمرکز شده است که می خواهید محتوای شما برای آنها رتبه بندی شود.

کلمه کلیدی اصلی را در URL قرار دهید.

آدرس URL به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمد محتوای سایت شما درباره چیست و وقتی کلمه کلیدی اصلی خود را به URL اضافه می کنیم ، موتورهای جستجو می توانند به راحتی محتوای آن را بفهمند.
برای این منظور ، باید کلمات کلیدی را به URL خود اضافه کنید. همچنین ، سعی کنید URL های خود را دوستانه ، مختصر و معنا دار نگه دارید.

عنوان خود را با کلمه کلیدی شروع کنید.

اگر می خواهید در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید ، کلمات کلیدی را به عنوان خود اضافه کنید و عنوان محتوای خود را جذاب کنید.
عنوان مناسب برای رتبه بندی صفحات شما بسیار مهم است. اگر از عنوان مناسبی استفاده کنید ، باعث جذب افراد می شود و بر روی عنوان شما کلیک می کنند ، به همین دلیل احتمال بازدید از وب سایت شما افزایش می یابد. 

از کلمه کلیدی اصلی در 150 کلمه اول استفاده کنید.

این مرحله محتوای شما را هدفمندتر می کند. بنابراین از کلمه کلیدی اصلی خود یک یا دو بار در هر 150 کلمه استفاده کنید. این به شما کمک می کند در SERP رتبه بهتری داشته باشید و همچنین به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و تمرکز اصلی بر روی چیست.

از تگ های H2 ، H1 یا H3 به درستی استفاده کنید.

یکی از پیچیده ترین وظایف موتورهای جستجو ، درک معنای یک صفحه است.
موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند این کار را به کارآمدترین و سریعترین روش انجام دهند ، از داده های سیگنال های مختلف استفاده می کنند.
یکی از این سیگنال ها عنوان صفحه و دیگری تگ های H1 و H2 و H3 و … است.
ربات های گوگل هنگام خزیدن در محتوای یک صفحه، کدهای HTML را می خوانند و سعی می کنند مشخص کنند تگ های عنوان (h2 ، h1 و غیره) در کجا قرار دارند.
بنابراین ، با استفاده از کلمات کلیدی در تگH1 خود ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا درک کنند صفحه شما درباره چیست.
یکی دیگر از دلایل مهم بودن عناوین برای سئو این است که مرور کاربران را در صفحه آسان می کند.
کاربر با نگاهی به تگH1 می تواند با یک نگاه ببیند که محتوای صفحه شما راجع به چیست. همینطور بقیه تگ های عنوان ،نکات مهمی را در اختیار کاربران قرار می دهند که در هر بخش چه مطالبی را خواهند دید.
تگ H1 به افزایش رتبه بندی جستجو کمک می کند. اما یک نکته را بخاطر بسپارید ، تمام مطالب خود را با تگ H1 پر نکنید!

تصاویر اختصاصی بسازید کنید.

یک تصویر مناسب می تواند محتوایی برابر با 1000 کلمه را در خودش بگنجاند. اما قسمت بد ماجرا این است که گوگل نمی تواند تصاویر را بخواند.
 به همین دلیل است که باید همیشه تصاویر خود را به درستی نام گذاری کنید. برای نام گذاری تصاویر از تگ alt استفاده می کنیم. 
سئو تصویر بسیار مهم است ، هر زمان که محتوای جدید ایجاد می کنید ، باید تگ alt تصویر را مطابق با عنوان و کلمات کلیدی در متن جایگزین تصویر قرار دهید تا تصویر شما در گوگل رتبه بندی شود ، به این ترتیب احتمال دریافت ترافیک از گوگل از طریق تصویر را افزایش می یابد.

استفاده بیش از حد از كلمات كليدی ممنوع

در گذشته برای رتبه بندی صفحات در یک کلمه کلیدی خاص، از پر کردن آن کلمات کلیدی در صفحه استفاده می شد.
اما اکنون گوگل بسیار باهوش است. اگر کلمات کلیدی را بیش از اندازه در محتوای خود استفاده کنید ، گوگل محتوای شما را رتبه بندی نمی کند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword stuffing این علامت را به گوگل می دهد که  شما سعی در بهینه سازی بیش از حد وب سایت دارید.
بنابراین ، به جای این که بارها و بارها از یک کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، از LSI یا (latent Semantic Indexing) به معنی کلمات کلیدی مرتبط و مترادف آن استفاده کنید.
برای یافتن بهترین LSI می توانید از LSIGraph.com استفاده کنید. 

لینک سازی خارجی را فراموش نکنید.

لینک خارجی لینکی است ، که به یک صفحه هدف در دامنه دیگری اشاره دارد. 
در اصطلاح سئو،”لینک خارجی” معمولاً به لینک هایی گفته می شود که در سایت های دیگر ساخته شده و به دامنه شما بازمی گردند. این لینک های خارجی یا بک لینک ها براساس حجم ، کیفیت و مرتبط بودن با موضوع سایت شما اندازه گیری می شوند.
لینک های خارجی برای سئو سایت بسیار مفید است و به عنوان یکی از مهمترین معیارها برای رتبه بندی وبسایت شناخته شده است.
در صورت استفاده از لینک های خارجی ، سایت لینک شده باید بسیار معتبر و قابل اطمینان باشد. در غیر این صورت ، سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.
همچنین هرگز برای سایت خود بک لینک نخرید ، در غیر این صورت ممکن است سایتتان توسط گوگل پنالتی شود زیرا این بک لینک ها از سایت های اسپم و بی کیفیت هستند.

از لینک های داخلی استفاده کنید.

لینک داخلی ،صفحات  مختلف وبسایت شما را به هم مرتبط می کند. همچنین باعث هدایت ربات های گوگل در تمام صفحات سایت شما خواهد شد.
استفاده از لینک سازی داخلی مناسب و به جا،باعث می شود بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند ، که باعث کاهش نرخ پرش می شود. همچنین ، گوگل محتوای شما را محتوای با کیفیت می داند.

وب سایت خود را برای موبایل نیز بهینه سازی کنید.

بیش از نیمی از جستجوها از طریق تلفن همراه است. اگر سایت شما برای موبایل مناسب نباشد ، رتبه خوبی در گوگل نخواهد داشت. گوگل برای سایت های سازگار با موبایل ارزش بیشتری قائل است و در نتایج جستجو رتبه خوبی دارد.
گوگل همچنین ابزاری برای آزمایش موبایل پسند برای توسعه موبایل پسند بودن سایت شما ایجاد کرده است. در این لینک، بررسی می کنید سایت شما موبایل پسند است یا خیر.

لینک های شکسته را برطرف کنید.

لینک های شکسته یا Broken Links بر تجربه کاربر و سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارند.
بنابراین سعی کنید آن را هر چه سریع تر برطرف کنید.

لینک های شکسته چیست؟

لینک های شکسته لینک هایی از خارج به سایت شما هستند که اصلاٌ وجود ندارند! و وقتی بازدیدکنندگان روی آنها کلیک می کنند ، وارد صفحه ای نمی شوند و یا خطاهای 404 دریافت می کند.
اما بسیاری از ابزارها و وب سایت ها می توانند به شما کمک کنند تا از لینک های خراب خلاص شوید.
اگر کاربر وردپرس هستید ، با نصب افزونه Broken Link Checker ، می توانید به راحتی لینک های خراب سایت خود را برطرف کنید.
این افزونه لینک های خراب و لینک های هدایت شده به وب سایت یا وبلاگ وردپرس شما را بررسی می کند و چندین گزینه برای رفع آنها ارائه می دهد.

وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

اگر از HTTPS (گواهی SSL) در سایت خود استفاده کنید ، به افزایش رتبه شما کمک می کند.
در آگوست 2014 گوگل HTTPS را به عنوان یک عامل موثر در رتبه بندی سایت  معرفی کرد.
اگر سایت خود را از طریق HTTP اجرا می کنید ، بلافاصله آن را به HTTPS هدایت کنید. با این حال ، اگر از HTTP به HTTPS به درستی هدایت نشوید ، می تواند بر رتبه و بازدید سایت شما تأثیر منفی بگذارد. پس سعی کنید این کار را به درستی انجام دهید.

سرعت سایت را کنترل کنید.

یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در رتبه بندی سایت شما توسط گوگل، سرعت سایت است. سرعت سایت می تواند باعث موفقیت سئو یک سایت و یا شکست آن باشد.
سرعت بالای سایت به میزان قابل توجهی بر میزان بازدید صفحه ، نرخ تبدیل ،افزایش فروش و اعتبار سایت تأثیر می گذارد.
اگر سرعت وب سایت شما بالاست ، در بین موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهد داشت ، زیرا گوگل سایت های سریع را ترجیح می دهد. به علاوه وقتی سایت شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد ، بازدید وب سایت افزایش می یابد.
 گوگل اهمیت زیادی به سرعت سایت می دهد. به همین دلیل ابزار Page speed Insights را ایجاد کرده است تا بتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید.
شما علاوه بر این ، می توانید از ابزار GT Matrix نیز برای نظارت بر سرعت سایت خود استفاده کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید.

همیشه سعی کنید مطالب منحصر به فرد و با کیفیت بنویسید. اگر محتوای مفید و آموزنده برای مخاطبانتان ننویسید ، کسی نمی خواهد به سایت شما بیاید و نتیجه این است که شما در وبسایت خود زباله جمع می کنید ، نه چیزی دیگر.
برای نوشتن یک محتوای با کیفیت، شما باید یک موضوع خوب داشته باشید ، اگر می خواهید سریعاٌ محتوای خود را در گوگل رتبه بندی کنید ، موضوع شما باید موضوعی باشد که دارای بیشترین جستجو و کلمه کلیدی دارای رقابت کمتری باشد . در این صورت وب سایت شما به زودی در گوگل رتبه بندی می شود.
مقاله خود را مرتباً به روز کنید. مقاله ی روزرسانی شده ، به روز بودن وب سایت را نشان می دهد.
طبق مطالعات، اگر مقاله شما حدود 1000 تا 2000 کلمه است، رتبه بندی در گوگل آسان می شود.

برای محتوای خود متادیسکریپشن مناسب بنویسید.

هر زمان که محتوایی را می نویسید ، ارائه توضیح بسیار مهم است کاربران با سایت شما و آنچه شما در محتوای خود نوشته اید ، آشنا شوند. و سپس روی سایت شما کلیک کنند.
جدا از این ، می توانید کلمه کلیدی عنوان خود را در توضیحات بنویسید تا درک موتور جستجو در مورد محتوای شما آسان باشد و گوگل بتواند محتوای شما را در بالای نتایج جستجو نشان دهد. در نتیجه، توضیحات متا باید حاوی کلمه کلیدی باشد.

نوشتن متا دیسکریپشن مناسب نقش بسیار زیادی در افزایش میزان کلیک (CTR) محتوای شما دارد. گوگل معمولاً به شما اجازه می دهد یک توصیف متا با 300 کاراکتر بنویسید. اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید به کمک افزونه های yoast seo برای محتوای خود یک متادیسکریپشن مناسب بنویسید.

روی دستور زبان و غلط املایی محتوای سایت تمرکز کنید.

دقت به دستور زبان و املای کلمات مقالات سایت ، کیفیت محتوای شما را بهبود می بخشد. با رعایت نکات دستور زبان و املا، شما این پیام را به گوگل می دهید که به انداره کافی برای محتوای خود وقت گذاشته اید و همچنین به مخاطب این حس را منتقل می کنید که برای او ارزش قایل شده اید.

مقالات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تبلیغ مقاله پس از انتشار آن بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید ، یک اشتباه بزرگی را مرتکب خواهید شد. دلیل اصلی این امر جلب توجه کاربران و موتورهای جستجو است. اگر پس از انتشار یک محتوا، آن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید ، این امر به افزایش بازدید وب سایت شما کمک می کند.
این ترفند مربوط به سئو خارجی است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه شما را با عنوان های مهم آموزش سئو مقدماتی آشنا کنیم.
این عناوین شاید به ظاهر ساده به نظر برسند اما هر کدام از آنها  شامل دنیایی از نکات و بایدها و نبایدهاست.
در ادامه حتما مطالب مربوط به دیگر سرفصل های مهم آموزش سئو را برای شما قرار خواهیم داد.

درباره‌ی نگین سعیدی

نگین سعیدی

همچنین ببینید

دیجیتال مارکتینگ ، آموزش دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی محتوایی ، بازاریاب ، دیجیتال مارکتر

آنچه یک مدیربازاریابی موفق باید از دیجیتال مارکتینگ بداند!

آنچه یک مدیربازاریابی موفق باید از دیجیتال مارکتینگ بداند! دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =