روش های بازاریابی

بازاریابی به چه معناست؟ امروزه در زندگی ما بازاریابی نقش بسیار مهمی دارد و در کسب و کار ما دارای اهمیت به سزایی است.  بازاریابی به این معنا است که شما با استفاده از سری روش ها و فرآیند هایی در جهت برقراری ارتباط و همچنین انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا و خدمات، ذی نفعان و جامعه مد نظر، به آن دست پیدا میکنید. حال ما در این صفحه از هایپرکیوسک این روش های بازاریابی و فرآیند های آن را به شما شرح می دهیم تا بتوانید با استفاده از این روش های بازاریابی به افزایش مشتری و فروش، رشد و توسعه دلخواه در کسب و کار خود، دست پیدا کنید.

روش های بازاریابی مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. چند نمونه از آن ها عبارت است از ایجاد پوستر و اعلامیه ، جذب رسانه ، سازماندهی رویدادها ، تشویق دهان به دهان و استفاده از پیشنهادات و تخفیف های ویژه که در ادامه هایپرکیوسک به شما فرآیند برخی روش ها را شرح می دهد.

با توجه به افزایش آمار استفاده از تلفن های همراه هوشمند در سرتاسر کره خاکی و افزایش روش هی بازاریابی، شرکت های مختلف باید از این فرصت برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنند.

هدف از این نوع روش بازاریابی ، در واقع حفظ عمیق تر مشتری و ثابت شدن آنها است و جذب بلند مدت مشتریان است. این موضوع برای شرکت ها این موقعیت را ایجاد میکند تا با استفاده از این روش بازاریابی ارتباطات قوی تری با مشتریان خود برقرار کنند و اهداف خود را سریع تر و راحت تر دنبال کنند و بدین ترتیب می تونند به افزایش فروش و مشتری دست یابند.

شرکت ها از طریق مکالمه و برقراری ارتباط با مشتری می توانند با به وجود آوردن انگیزه در آن ها وفاداری ایجاد نمایند. شرکت هایی که از روش های بازاریابی ارتباطی در برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند، روابط عمیق تری با مشتریان خود دارند که باعث رشد مثبت کسب و کارشان می شود.

شرکت ها میتوانند تلاش های خود را در زمینه روش های بازاریابی به صورت داده منظم کنند و شبکه ارتباطی مناسبی با مشتری هایشان ایجاد کنند. داده ها در انواع مختلف در اطراف ما وجود دارند برای برنامه ریزی هدفمند بر روی مشتریان باید از داده ها به نحو احسن استفاده شود چرا که در سال ۲۰۱۷ به بعد، بازاریابی مبتنی بر داده بسیار مهم خواهد بود .

روش های بازاریابی از جمله بازاریابی ارتباطی به آهستگی در حال فراگیر شدن در بین بازاریابان است و این افراد دارند روی گسترش روابط خود با مشتریان کار می کنند. تمامی ارتباطات پیام دار با مشتری بر مبنای اعتماد صورت می گیرد. صداقت و راستی بین مشتری و شرکت ها یکی از اصول اصلی کار است و شرکت ها از این روش برای اجرای روش های بازارایابی خود استفاده می کنند.

ایجاد حراج ها و تخفیف ها با توجه به مناسبت های مختلف و در شرایط خاص یکی دیگر از روش های بازاریابی است که موجب جذب مشتری می شود. البته نباید ابن حراجی ها و تخفیف ها تعداد دفعات زیادی، پشت سر هم تکرار شود چرا که اگر کالای شما، کالای ضروری مورد نیاز مشتری نباشد، آنها از خرید کالا در روز های معمولی اجتناب می کنند و منتظر زمان تخفیف می مانند برای خرید. به عنوان مثال میتوان برای مشتریان قدیمی و ثابت تخفیف به خصوصی قائل شد و برای مشتریان جدید تخفیف دیگری مدنظر گرفت. یا یک راه دیگر از این روش بازاریابی این است که برای گروهی بزرگتر همانند کارمندان یک شرکت تخفیف یا حراجی خاصی برگزار کرد.

دیگر روش های بازاریابی ارائه هدیه و جایزه نیز می باشد. به عنوان مثال شما می توانید یک هدیه کوچک که مخصوص برند یا کالای فروشی شما است، به عنوان هدیه در کنار کالای فروخته شده ارائه دهید که هم موجب جذب مشتری می شود و هم اینکه هرجا این هدیه رویت شود، همه یاد کسب و کار شما می افتند. این ایده خلاقانه موجب بازاریابی خوبی می شود. شما میتوانید با استفاده از پوستر ها، تبلیغات و اشتراک گذاری فیلم های تبلیغاتی محصولات خود را قبل از ارائه به مشتریان، تست کنید و صحت کالا های خود و یا نحوه درست کار کردن با آن را به مشتریان و بازدید کنندگان اثبات کنید و نشان دهید. این تست ساده باعث می شود مشتریان تمایل بیشتری به خرید محصول شما داشته باشند.

در ادامه به یکی دیگر از روش های بازاریابی می پردازیم.

پس از ارائه کالا به مشتری هایتان میزان رضایتمندی آن ها را پرس و جو شوید و علت رضایت آن ها را بپرسید که چرا؟ و به چه علت؟ و نظرات مثبت آن ها را به اشتراک بگذارید. می توانید این دسته از مطالب رضایتمندی را در صفحه فروش محصول در سایتتان و یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید.  

امیدواریم گفته های فوق در رابطه با روش های بازاریابی در رشد و بازاریابی کسب و کارتان کاربردی و مفید بوده باشد و باعث فروش موفق در بیزینس شما شده باشد.

ممنونیم که ما را در هایپرکیوسک دنبال می کنید و از مطالب ما بهره مند می شوید.