پیش نیازهای یادگیری سئو تخصصی چیست؟

آیا می خواهید به عنوان یک متخصص سئو کار کنید؟ اگر تصمیم به یادگیری سئو دارید ، باید قبل از هر چیز پیش نیازهای یادگیری سئو را بدانید.
شما برای موفقیت و دستیابی به شغل مورد نظر خود به مهارت های خاصی نیاز دارید. البته مهارت ها و پیش نیازهای یادگیری سئو تعیین شده برای متخصصان سئو معمولاً بسیار گسترده است.
کارشناسان سئو ممکن است در زمینه های مختلفی مهارت داشته باشند. برای مثال در برنامه نویسی،طراحی وب، بازاریابی، تولید محتوا و …

در این مقاله مهارت ها و پیش نیاز هایی که یک شخص برای آموزش سئو صفر تا صد نیاز دارد را جمع آوری کرده ایم.

پس اگر به دنبال یادگیری سئو به صورت جامع هستید، و می خواهید بدانید برای آموزش سئو حرفه ای به چه پیش نیازهایی نیاز دارید، با هایپرکیوسک همراه باشید.

پیش نیازهای یادگیری سئو چیست؟

موتور های جستجو را بشناسید.

در سال های اخیر ، موتورهای جستجو در زندگی روزمره اکثر مردم نقشی اساسی داشته است. مردم در سراسر جهان از طریق موتورهای جستجو، به دنبال پاسخ به سوالات و مسائل روزمره خود هستند. 
موتورهای جستجو اطلاعات را بر اساس الگوریتم های خود رتبه بندی می کنند تا در اختیار کاربران قرار دهند.موتورهای جستجو میلیاردها صفحه را تجزیه و تحلیل می کنند و آن ها را با توجه به پارامترهایی رتبه بندی می کنند تا برای کاربران نمایش دهند. این امر منجر به شکل گیری علمی به نام سئو شده است. مدیران وب در سراسر جهان به فکر یادگیری سئو هستند تا بتوانند از رقبای خود بهتر عمل کنند و سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.
موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو و بینگ وظیفه ثبت محتوای کسب و کارهای اینترنتی را دارند ، سپس محتوا را بر اساس الگوریتم هایی برای کاربر درجه بندی می کنند تا بهترین نتیجه را برای نیازهای آن ها پیدا کنند.

مفاهیم اساسی سئو را بدانید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهترین راه برای دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در موتورهای جستجو است. معمولاً وب سایت هایی که دارای بالاترین رتبه و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو هستند از طریق موتورهای جستجو بازدیدکننده بیشتری دارند و این بازدیدکنندگان می توانند به مشتری تبدیل شوند.
سئو ممکن است شامل انواع مختلف جستجو ، از جمله جستجوی تصویر ، جستجوی ویدئو ، جستجوی پادکست ، جستجوی اخبار و جستجوی نقشه باشد.
به زبان بسیار ساده ، سئو به معنای کمک به موتور جستجو برای نشان دادن بهترین و بالاترین کیفیت نتایج به کاربران است. هرچه کاربران از شما رضایت بیشتری داشته باشند ، اعتماد موتور جستجو به کسب و کار شما بیشتر خواهد شد و این امر منجر به کسب رتبه بالاتر از نتایج جستجوی کسب و کار شما خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر، مقاله آموزش سئو مقدماتی هایپرکیوسک را از دست ندهید!

محتوای جذاب تولید و منتشر کنید.

برای جلب رضایت کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند ، باید محتوای خود را به گونه ای تولید کنید که نیاز کاربر را برآورده کند. متأسفانه ، مطالب بیشتر به نوشتن مقالات متنی محدود می شوند و محتوای ویدئویی ، صوتی و گرافیکی به دلیل دشواری و وقت گیر بودن تولید آن ها ، کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به طور کلی ، اگر بخواهیم در مورد مهم ترین قسمت آموزش سئو صحبت کنیم ، به راحتی می توان گفت که تولید محتوا سهم بیشتری دارد.
حتی بیل گیتس در سال 1996 یادداشتی را در وبلاگ شخصی خود نوشت: 

"محتوا جایی است که من انتظار دارم از آن پول زیادی به دست آورم ، دقیقاً مثل تلویزیون ، محتوا پادشاه است."

بیل گیتس - 1996
محتوا پادشاه است و بیل گیتس و تولید محتوا

کار با ابزارهای سئو را یاد بگیرید.

برای آنالیز صفحه و مقایسه آن با سایت های رقبا ، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که برخی از آن ها رایگان هستند و برخی پولی هستند.
این ابزارها می توانند سایت شما و رقبا را از نظر سئو داخلی (سئو فنی) و ساختارهای سئو خارجی بررسی کنند. به علاوه ، آمار کاربران – که به شما در تولید محتوای ارزشمند کمک می کند – از دیگر مزایای استفاده از این ابزارها است.
ابزارهای سئو آماری را ارائه می دهند که نقشی اساسی در رشد کسب و کار شما دارند. در اینجا ما چند ابزار اساسی سئو را معرفی می کنیم که پیش نیازهای یادگیری سئو هستند:

این ابزار رایگان می تواند اطلاعاتی درباره کلمات جستجو شده کاربران ، آمار دستگاه ، مشکلات فنی در موبایل و تبلت و صفحات مشکل دار به شما نشان دهد که با حذف این موارد می توانید به رشد چشم گیری دست پیدا کنید.

ابزار KWFinder به شما کمک می کند تعداد جستجوی کلمات کلیدی مختلف را در موتور جستجوی گوگل پیدا کنید تا از آمار موجود در استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید. متأسفانه ، این ابزار در نسخه رایگان خود محدودیت های زیادی دارد ، اما می تواند گزارش های هیجان انگیزی را ارائه دهد.

به دلیل به روزرسانی های اخیر الگوریتم های گوگل و جستجوی دقیق موتورها ، استفاده زیاد و مکرر از عبارت کلیدی دیگر ارزشی ندارد. این ممکن است منجر به جریمه سایت شما شود. برای حل این مشکل باید از کلمات کلیدی مترادف یا (LSI) (Latent Semantic Indexing) استفاده کنید. برای بدست آوردن نزدیک ترین و پرکاربردترین کلمات LSI مربوط به کلمه کلیدی خود ، می توانید از ابزار LSIGraph استفاده کنید که کاملاً رایگان است. بنابراین ، این ابزار را در یادگیری سئو در نظر بگیرید.

چرا باید از این ابزار سئو استفاده کنید؟ زیرا شما باید از همه چیز در مورد بازدید کنندگان سایت خود کاملاً آگاه باشید. با نصب Google Analytics ، می توانید داده های موجود را در چندین دسته مختلف بررسی و ردیابی کنید:

  • اطلاعات لحظه ای : در این بخش اطلاعات لحظه ای مانند نحوه ورود کاربران ، تعداد صفحاتی که مشاهده می کنند ، صفحات پویا ، مکان فعلی کاربران و موارد دیگر را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال ، می توانید ببینید تعداد افراد حاضر در سایت شما در حال حاضر چیست و چه کاری انجام می دهند.
  • مخاطبان : در این بخش ، می توانید با بازدید کنندگان و ویژگی های آن ها آشنا شوید. اطلاعاتی مانند تعداد کاربران آنلاین ، جنسیت ، علایق ، مدت حضور در سایت و …
  • منابع جذب کاربران : این بخش به شما می گوید که بازدیدکنندگان شما چگونه به سایت شما جذب شده اند و میزان بازدید شما از طریق ورودی های مختلف به چه صورت است.
  • رفتار کاربران : این بخش به شما نشان می دهد بازدید کنندگان شما دقیقاً چه صفحاتی را می بینند و هنگام بازدید از سایت شما چه کارهایی انجام می دهند.
  • نرخ تبدیل : در این بخش می توانید میزان تبدیل خود را بدانید یا به عبارت دیگر چند کاربر شما مشتری شده اند.

در گذشته ، هیچ کس ، حتی خود گوگل ، به سرعت سایت اهمیت زیادی نمی داد. اما اکنون ماجرا بسیار متفاوت است زیرا گوگل به روشنی بیان می کند که از سرعت بارگذاری سایت در رتبه بندی سایت ها استفاده می شود. پس یادگیری سئو حرفه ای مستلزم توجه به سرعت سایت است.
برای بررسی سرعت بارگیری صفحات خود در دو نسخه دسکتاپ و موبایل می توانید از Google PageSpeed Insights استفاده کنید. پس از وارد کردن آدرس سایت خود ، صفحه نتایج اطلاعات ارزشمندی را به شما نشان می دهد.

HTML و CSS را به صورت مقدماتی یاد بگیرید.

اگرچه متخصصان سئو لازم نیست که طراح وب باشند ، اما درک اصول طراحی وب و متاتگ ها از مهم ترین پیش نیازهای یادگیری سئو است. متخصصان سئو با درک نحوه ادغام طراحی وب سایت و استراتژی سئو، می توانند ساختار مناسبی در وب سایت خود ایجاد کنند و یا برای بهبود عملکرد سایت خود تغییراتی ایجاد کنند.
این نکات به شما کمک می کند سئو داخلی یا سئو فنی کسب و کار خود را انجام دهید.  سئو فنی یا داخلی، ساختار محتوای شما همراه با کدی است که سایت شما با آن برنامه نویسی شده است.
اکثر وب سایت ها از تگ های HTML و CSS استفاده می کنند که شامل لینک ها ، عناوین ، متون و غیره است. برای بهبود نمایش این عناصر و بهینه سازی آن ها برای موتور جستجو ، باید با این مباحث آموزش سئو هم آشنا باشید. 

مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از پیش نیازهای یادگیری سئو، مهارت نوشتاری قوی است. به یاد داشته باشید ، استراتژی سئو سایت، محتوا محور است ، و محتوای بهینه شده مهارتی است که هرکسی آن را ندارد.
قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا، بدون این که مشخص و واضح به نظر برسد، بسیار دشوار است. هیچ چیز دردناک تر از خواندن یک وبلاگ یا صفحه نیست که به وضوح با کلمات کلیدی پر شده باشد.
کارشناسان سئو همچنین باید بدانند که چه نوع محتوایی در حوزه فعالیت شما کلیک بالایی دارد. شما باید هم گوگل و هم مخاطبان اصلی خود را مجذوب خود کنید. اگر محتوا بد باشد و مشتری را به خرید ترغیب نکند ، جذب افراد به سمت سایت شما چه فایده ای دارد؟
یک متخصص سئو همچنین باید بفهمد که چگونه برای لینک سازی خارجی، وبلاگ نویسی موثر انجام دهد. یکی از بهترین راه های دریافت لینک برای وب سایت، نوشتن وبلاگ و فعالیت بالا در شبکه های اجتماعی و انجمن ها است.
متخصصان سئو باید در نوشتن محتوا برای صفحات وب و وبلاگ ها ، ایجاد عناوین ، نوشتن فراداده(متا دیتا) و موارد دیگر تخصص داشته باشند.

هرگز و هرگز یادگیری سئو حرفه ای را متوقف نکنید!!!

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، دنیای بهینه سازی موتور جستجو دائماً در حال تغییر است. حتی متخصصان بسیار حرفه ای ممکن است از تغییرات الگوریتم گوگل جا بمانند. 
یک متخصص سئو همیشه باید از آخرین تغییرات در موتورهای جستجو و راه های جدید بازاریابی موتور جستجو (SEM) آگاه باشد. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص سئو حرفه ای هستید ، باید هر روز وقت بگذارید و اخبار الگوریتم ها و روش های جدید سئو و بازاریابی را بخوانید تا سریع تر سئو را یاد بگیرید.
باور کنید یا نه، پیگیری در یادگیری، یک مهارت در دنیای سئو است. بعضی از افراد به سادگی ترجیح می دهند یک سری اصول اولیه را یاد بگیرند ، و با همان اصول کارشان را انجام دهند.در صورتی که تخصص سئو کاری نیست که یک سری فعالیت ها به صورت روتین انجام شود.
متخصص سئو بودن اصلاً به معنای دانستن همه چیز در مورد دنیای سئو نیست. این طرز تفکر بسیار مغرورانه است و در سئو جایی برای غرور و خودخواهی وجود ندارد.
متخصصان باید بتوانند در صورت بروز خطا، آن را تشخیص دهند ، بپذیرند که ممکن است ایده های خاصی که داشته اند جواب ندهد و سریع و کارآمد حرکت کنند.

برای به روز بودن و کسب اطلاعات قابل اعتماد باید مقالات وب سایت های معتبر در زمینه سئو و بازاریابی را بخوانید یا با حضور در دوره های آموزش سئو تخصصی و سمینارهای مختلف از سئو و روش های جدید بهینه سازی سایت آگاه شوید. جدا از یادگیری سئو تخصصی ، شرکت در سمینارها و دوره های سئو می تواند منجر به ایجاد شبکه و تیم سازی شود.
سئو برای هر سایت و هر کلمه کلیدی معیارهای مختلفی دارد. یک روش کاملاً مشخص برای دو وب سایت با موضوع یکسان ممکن است جواب یکسانی ندهد. این امر به دلیل استفاده از بیش از 200 فاکتور و معیار مختلف برای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل است. گوگل، بسته به حوزه فعالیت سایت، هر یک از این فاکتورها را بالا و پایین می برد ، به طوری که نتایجی که به کاربر ارائه می دهد بسیار نزدیک به نیازهای کاربر باشد.

قدرت تصمیم گیری داشته باشید.

در طول فرآیند سئو ، شما دائماً در حال تصمیم گیری هستید. چون سئو دائماً در حال تحول است .
علاوه بر این ، سئو هرگز یک فرآیند سازگار نیست. گوگل دائماً الگوریتم بررسی وب سایت ها را تغییر می دهد و شما باید همراه با این تغییرات پیش بروید تا مبادا پیشرفتی را که کسب کرده اید از دست بدهید. به همین دلیل مهم است که متخصصان سئو توانایی تصمیم گیری سریع را داشته باشند.
دانستن اینکه چگونه می توان در یک شرایط خاص بهترین تصمیم را اتخاذ کرد ،مهارتی است که همه متخصصان سئو باید از آن استفاده کنند. چنین مهارتی فقط از داشتن آگاهی از روند کار گوگل حاصل می شود.

خلاق باشید.

یکی از مهم ترین عواملی که برای کارفرما مهم است این است که متخصص سئو دارای ذهن خلاق باشد تا توانایی رفع مشکلات احتمالی را داشته باشد.
یک متخصص سئو باید بتواند 3 سوال زیر را درک کند و برای آن ها پاسخ منطقی داشته باشد:
• چه اتفاقی افتاده است؟
• چرا این اتفاق افتاده است؟
• در برابر این اتفاق باید چه کار کرد؟

علاوه بر این یک متخصص سئو باید بداند که هیچ دو پروژه سئو کاملاً شبیه هم نیستند. هر وب سایت متفاوت است و عوامل زیادی در رتبه بندی موتور جستجو در آن سایت تأثیر دارند. به همین دلیل ، ضروری است که متخصص سئو، بتواند مشکلات احتمالی را در وب سایت هایی که در آن کار می کند پیدا کند. این کار را می توان با بررسی رقبا و زیرنظر گرفتن فعالیت های آن ها ، انجام داد.
یک متخصص سئو باید خلاق باشد و علاوه بر بهینه سازی سایت خود، سایت رقبا را هم به دقت زیر نظر بگیرد تا تعیین کند چه چیزی درست بوده ، چه اشتباهی رخ داده است ، چرا این اتفاق افتاده است و چگونه باید برای رفع مشکلات پیش برود.
هیچ فرمول استانداردی برای سئو وجود ندارد. به همین دلیل مهم است که ذهن خلاق داشته باشید تا مشکلات منحصر به فرد را از چند زاویه درک کنید و راه حل های خلاقانه ای برای اصلاح آن ها پیدا کنید.

مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید.

داشتن مهارت اجتماعی قوی در ایجاد ارتباط درست با مشتری، یکی دیگر از پیش نیاز های یادگیری سئو حرفه ای است. بسیاری از مشتریان از فرایند سئو سایت اطلاعی ندارند و این عدم اطلاع آن ها در بعضی مواقع باعث ایجاد نگرانی می شود و می تواند منجر به ناامیدی و انتظارات غیر منطقی شود. این مهم است که یک متخصص سئو بداند که چگونه می تواند به درستی انتظارات مشتریان خود را براورده و مدیریت کند تا از این طریق خود را در یک موقعیت نا مناسب قرار ندهد.
به عنوان مثال ، سئو فرایندی زمان بر است. اکثر پروژه ها حداقل شش ماه کامل زمان می برد تا نتایج آن به طور کامل مشاهده شود. اگر این موضوع به درستی به مشتری منتقل نشود ، ممکن است بعد از یک تا دو ماه اول آن ها خسته و ناامید شوند.
در نتیجه، شما باید این کار را به روشی انجام دهید که بتواند به مشتری این اطمینان را بدهد که نتایج سئو به موقع اتفاق خواهد افتاد.

آیا هنوز هم می خواهید سئو را یاد بگیرید؟

یادگیری سئو و آموزش سئو و پیش نیاز یادگیری سئو و هدف سئو

اگر به دنبال یادگیری سئو صفر تا صد هستید ، مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید. شما برای آموزش سئو اصولی باید تمام این پیش نیازهای یادگیری سئو را داشته باشید تا بتوانید تمام این وظایف حیاتی را به درستی انجام دهید.
شما به ذهن خلاق نیاز دارید که می داند چگونه کارهای خود را اولویت بندی کند. شما باید علاقه مند و مسلط به تحقیق باشید و ساعت های طولانی برای جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با ارزش بالا صرف کنید. متخصص سئو کسی است که می داند چگونه یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کند ، تصمیم گیری های درستی داشته باشد و به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تااستراتژی های شکست خورده را کنار بگذارد و دیدگاه کاملاً جدیدی را اتخاذ کند.
یک متخصص سئو، یک نویسنده قوی و آشنا به قواعد املایی و نگارشی است. همچنین باید بتواند کدهای HTML و CSS را به خوبی درک کند. علاوه بر این ، متخصص سئو باید روابط اجتماعی قوی داشته باشد و باید بتواند به راحتی روند کار را برای مشتری توضیح دهد و انتظارات او را مدیریت کند در حالی که به دانسته های خود مغرور نشود.

یکی از راه های یادگیری سئو، شرکت در دوره آموزش سئو آمانج است. این دوره به طور کامل کلیه مطالب سئو داخلی و خارجی را به همراه پیش نیازهای یادگیری سئو، آموزش می دهد.

برای اطلاع بیشتر از دوره آموزش سئو صفر تا صد ، مقاله آموزش سئو هایپرکیوسک را از دست ندهید.

درباره‌ی نگین سعیدی

نگین سعیدی

همچنین ببینید

برنامه روزانه متخصص سئو و تخصص سئو

یک روز از زندگی یک متخصص سئو

امروزه کار با موتورهای جستجو، بخش جدا نشدنی بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای کوچک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 1 =